Архив

6660 електрически автомобила, продадени в Норвегия през януари

Електрическите превозни средства представляват 83,7% от регистрираните нови автомобили в Норвегия през януари

Пазарният дял на автомобилите само с бензин е 2,2% (175 единици) през януари, докато автомобилите само с дизел са 2,7% (212 автомобила)

Audi Q4 e-tron на зареждаща станция - зима - r-2021-

Audi Q4 e-tron на зареждаща станция – зима – r-2021-

Източници:  ofv.no, ofv.no (модели), eu-evs.com (модели

Норвежкият автомобилен пазар започна новата година с 6660 новорегистрирани електрически автомобила. Електрическите превозни средства представляват 83,7% от регистрираните нови автомобили в Норвегия през януари. В класацията на моделите MEB SUV бяха начело.

В сравнение с януари 2021 г., 6660 електрически автомобила са увеличение от почти 22% – по това време имаше 5461 електрически коли. Малка забележка: Терминът „електрическа кола“ включва всички чисто електрически задвижвани автомобили, т.е. с батерия и горивна клетка. В норвежката статистика са изброени „пътнически автомобили без емисии“, което също отговаря на това определение. От 6660 електрически пътнически автомобила само един е бил автомобил на водород през януари, като 6659 BEV.

В сравнение със силния декември 2021 г. с 13 803 нови електрически леки автомобила, януари е спад от 52 на сто. Но: според Норвежкия орган за пътна информация (OFV),  само 7 957 автомобила бяха новорегистрирани през януари тази година, 2 344 коли по-малко от преди година (-22,8 на сто). Това означава, че делът на BEV е 83,7 на сто. През предходния месец той е бил 67,1 на сто, а през януари 2021 г. едва 53 на сто.

Към 6659 BEV и единият FCEV се присъединиха 539 нови plug-in хибрида. В сравнение с януари 2021 г. (2848 PHEV), това е спад от 81,2%, а хибридите без презареждане също са загубили 55,6%. По този начин PHEV имаха пазарен дял от 6,8% през януари, което означава, че 90,5% от всички нови регистрации са имали връзка за зареждане. Пазарният дял на автомобилите само с бензин е 2,2% (175 единици) през януари, докато автомобилите само с дизел са 2,7% (212 автомобила).

Моделното класиране през януари беше водено от Audi Q4 e-tron, което записа 643 регистрации в статистиката на OFV. Зад него се наредиха Hyundai Ioniq 5 с 477 и BMW iX с 444 нови регистрации. Четвъртото място с по 389 нови регистрации поделиха още два SUV MEB, Skoda Enyaq и VW ID.4. Шестото място също беше споделено с по 356 нови регистрации, тук между Ford Mustang Mach-E и Kia EV6. Следва Audi e-tron (289 автомобила) пред Toyota RAV4, който е първият не-BEV, който се появява в статистиката с 271 нови регистрации. Polestar 2 затваря топ 10 с 261 регистрации – пред Nissan Leaf, Mercedes EQA и EQC.

В портала „EU EVs“ Hyundai Ioniq 5 е по-напред в януарската класация, тъй като Audi Q4 e-tron и Q4 e-tron Sportback се броят като два модела тук. Ако добавите 160 Sportbacks към 463 Q4 e-tron, Q4 e-tron също е напред тук – макар и само с 623 превозни средства, 20 по-малко, отколкото в статистиката на OFV. В надпреварата за 4-то място Enyaq е с едно превозно средство пред ID.4, а 6-то място отива за Kia EV6 с преднина с четири автомобила пред Mustang Mach-E.

Тъй като Audi има два модела в топ 10 с Q4 e-tron и e-tron quattro, базираната в Инголщат компания изпреварва Hyundai (704 превозни средства), VW (659 нови регистрации) и Kia (616 нови регистрации) в класацията на марката с 952 регистрации и 12 процента пазарен дял. Така че VW Group и Hyundai-Kia са напред засега. Tesla, която имаше двата най-продавани модела през декември с Model Y и Model 3, регистрира само 47 превозни средства през януари. Доставките на Tesla зависят от транспортните кораби от Шанхай и се очакват през февруари и март.