Архив

Защо Toyota се държи сдържано на Зимните олимпийски игри в Пекин

Toyota присъства като спонсор на Зимните олимпийски игри, но не очаквайте полети на футуристична автомобилна фантазия

Toyota няма да прави шоу на Олимпийските игри в Пекин, като внедри такъв високотехнологичен хардуерOlympicsToyota-MAIN_i като e-Palette, LQ или помощни роботи

ТОКИО – Toyota ще продължи своя въздържан подход към олимпийското спонсорство по време на Зимните игри в Пекин този месец, въпреки че е изключителен доставчик на мобилност на международните спортни събития.

Като цяло най-големият автомобилен производител в света ще предостави около 2200 превозни средства за Олимпиадата в Пекин, за да пътуват спортисти, треньорски щаб, длъжностни лица и VIP лица, каза говорител на компанията.

Но автопаркът на Toyota се състои главно от седаните Avalon и Camry и минивана Sienna – въпреки че може да се похвали и с много хибридни модели и модели с горивни клетки, като Mirai.

Ще липсват полетите на футуристично автомобилно фентъзи, които Toyota използва на Олимпийските игри миналото лято в Токио. Те включват такъв хардуер като автоматизираното устройство за придвижване на хора e-Palette, изцяло електрическата кола LQ pod или роботи, които Toyota е използвала за работа на стадионите.

Липсва и „роботът за поддръжка на полето“ на Toyota, който спечели известност в телевизионните предавания като роботизиран ретривър на предмети в такива олимпийски събития като копие, диск и чук.

Toyota Motor Corp. също ще се откаже от всякакви глобални рекламни връзки.

Toyota ще извършва местни маркетингови дейности в Китай, свързани със Зимните олимпийски игри, които ще продължат до 20 февруари. Но кампаниите в чужбина ще се разглеждат за всеки отделен случай, каза говорителят Шиори Хашимото. „Всеки регион трябва да реши дали иска да проведе местна кампания“, каза тя.

Toyota следва игрите в Токио, където автомобилният производител отмени маркетингови и медийни събития заради продължаващата пандемия COVID-19.

Отвъд все още бушуващата пандемия, Игрите в Пекин носят допълнителни главоболия за спонсор. Това се дължи на новия международен контрол върху Китай след протести и бойкоти по отношение на човешките права, особено отношението му към уйгурското малцинство в западния му регион Синдзян.

Правителството на САЩ провежда дипломатически бойкот на Игрите в Пекин, а Държавният департамент на САЩ определи отношението на Китай към преобладаващо мюсюлманската група като геноцид.

Така наречените „топ спонсори на Олимпийските игри“, включително Toyota, Panasonic, Coca Cola и Procter & Gamble, мълчаха предимно за споровете за човешките права в навечерието на Игрите.

Toyota заяви, че целта й никога не е била да рекламира около Игрите, а да популяризира спонсорираните от компанията глобални спортисти чрез специален уебсайт.

„Бихме искали да се въздържаме от коментар по политическите въпроси“, каза Хашимото.

Продажбите на японския автомобилен производител в Китай нараснаха с 8,2 процента до 1,9 милиона превозни средства през 2021 г., не далеч зад 10-процентното увеличение, което регистрира в САЩ до 2,3 милиона превозни средства. Китай е вторият по големина пазар на Toyota. И автомобилният производител е третият по големина там след лидера Volkswagen Group и No. 2 General Motors. Toyota има 8% пазарен дял в Китай.

Що се отнася до всички технически чудеса, които Toyota рекламира в Токио, но ще пропусне за Пекин, компанията каза, че това е така, защото приспособлението зависи от местния трафик, инфраструктура и регулаторна среда.

В Пекин Toyota ще покаже своята автоматизирана електронна палитра, но не и шофиране по улиците. Футуристичното превозно средство, което превозваше хора в кръг около селото на спортистите, предизвика смущение на автомобилния производител на събитието в Токио, когато се сблъска с джудист с увредено зрение, пресичащ кръстовище.

И вместо със своята футуристична клиновидна кола LQ, захранвана с батерии, да ръководи пренасянето на факела в Китай, Toyota внедри като ескорт автомобил прототип на изцяло електрическия кросоувър bZ4X, който скоро ще излезе на пазара.

Toyota намали отчетените 835 милиона долара през 2015 г., за да стане първият в историята най-добър спонсор на мобилността на Олимпийските игри, подписвайки 10-годишен договор, който е до 2024 г.

Той включваше летните Олимпийски игри през 2020 г. в Токио, но Toyota пропусна част от очакваната маркетингова магия, когато тези игри бяха отложени до 2021 г. от пандемията на COVID-19 и след това бяха намалени, за да забранят на практика всички зрители.