GM иска да достави 400 000 EV в Северна Америка до 2023 г
Иска да има производствен капацитет за повече от един милион електрически превозни средства (включително 600 000 пикапа) в Северна Америка до края на 2025 г.
Източници: insideevs.com, detroitnews.com, gm.com
General Motors си е поставила за цел да достави общо 400 000 електрически превозни средства в Северна Америка тази и следващата година. Освен това производствените мощности за електрически автомобили трябва да се разширят допълнително от планираното преди.
Целите за доставка и производство бяха обявени от главния изпълнителен директор Мари Бара, когато тя съобщи за последните бизнес данни. Преди няколко дни GM обяви инвестиции от още 6,6 милиарда щатски долара в разширяването на производствените мощности за електрически превозни средства и акумулаторни клетки в Мичиган и иска да има производствен капацитет за повече от един милион електрически превозни средства (включително 600 000 пикапа) в Северна Америка до края на 2025 г.
За сравнение, Ford се стреми да продаде 600 000 електрически превозни средства на американския пазар до края на 2024 г. Съперникът на GM също ще продължи да увеличава инвестициите си в електрическа мобилност, за да преоборудва заводи за превозни средства, според доклади тази седмица.
В General Motors обаче висшите служители вече мислят след 2025 г. „Мога да ви кажа точно сега, 1 милион бройки в Северна Америка няма да са достатъчни, за да посрещнат рязкото нарастване на търсенето, което очакваме в началото на средата на десетилетието за нашите EVs. Ето защо ще продължим да преобразуваме капацитета на ICE в EV и планираме да инвестираме в трета фабрика за EV камиони. В момента формулираме планове за завода за камиони и ще споделим повече, докато работим по детайлите“, каза Бара.
Засега електрическите пикапи се произвеждат във Factory Zero в Детройт-Хамтрамк; според съобщението от миналата седмица, Orion Township Assembly също ще бъде преработено – за Chevrolet Silverado EV – на сн. – , например.
Капацитети за още един милион електрически превозни средства трябва да бъдат построени в Китай приблизително по същото време, както Бара обясни сега. Въпреки това шефът на GM не навлиза в повече подробности относно плановете на Китай.
General Motors казва, че в момента има повече от 190 000 резервации за електрически превозни средства в Северна Америка. Повече от 110 000 са само за Chevrolet Silverado EV, включително резервации от повече от 240 оператора на автопарка. Други 59 000 резервации са за пикапа Hummer EV и неговия SUV издънка. Освен това има повече от 25 000 резервации за марката на GM BrightDrop електрически превозни средства за доставка.
Бара се надява, че Chevrolet Equinox EV, чийто концептуален автомобил беше представен на CES, ще предизвика голям интерес и съответните продажби на единици. Чисто електрическият компактен SUV ще бъде пуснат на пазара през есента на 2023 г. на цени, започващи от около 30 000 щатски долара. Освен това шефът на GM посочи, че Chevrolet планира друг електрически автомобил, който ще бъде на цена под Equinox EV. Все още не е официално известно къде ще бъде произведен Equinox EV. Известно е обаче, че заводът Ramos Arizpe в Мексико ще бъде преустроен за електрически арсенал – където досегашното поколение Equinox е построено с двигатели с вътрешно горене.
„Ефективността, създадена от платформата Ultium, е ключова причина, поради която ще можем да доставим наистина достъпни електромобили като Equinox“, каза Бара. „Достъпните електромобили са част от пазара, към който стартиращите фирми не се насочват, но те са от ключово значение за стимулирането на масовото внедряване на EV, което е национален и глобален приоритет“.
Накратко за бизнес цифрите (все още силно повлияни от моделите на горене): GM направи нетна печалба от около десет милиарда долара миналата година, в сравнение с 6,4 милиарда долара през 2020 г. Въпреки продължаващата криза с полупроводниците, която също причини производствени загуби в GM, групата успя значително да повиши резултата си.