Архив

Rolls-Royce да се откаже от развитието на ДВГ

Наследниците на настоящите модели ще са само с електрически задвижванияlunaz-rolls-royce-phantom-v-09-min

autocar.co.uk

Шефът на Rolls-Royce Торстен Мюлер-Отвьос даде представа за по-нататъшната стратегия за електрификация на британското дъщерно дружество на BMW след дебюта на електрическия автомобил Spectre. Според това наследниците на настоящите модели ще се захранват само от акумулаторни електрически задвижвания.

Както Мюлер-Отвьос каза пред списание Autocar, Rolls-Royce ще последва Spectre с напълно електрически наследници на SUV модела Cullinan и седан моделите Ghost и Phantom през следващите години. Британската компания ще поднови настоящата си гама през следващите години, но няма да пуска повече модели с горене.

До 2030 г. Rolls-Royce иска да бъде изцяло електрическа марка. Тъй като автомобилите на Rolls-Royce обикновено са силно персонализирани от заможни клиенти така или иначе, циклите на модела обикновено са малко по-дълги за луксозното дъщерно дружество на BMW – за да се достигне целта за 2030 г., ходът с изцяло електрически наследници е съвсем логичен.

Cullinan е SUV на Rolls-Royce. Ghost е малко по-малкият седан, Phantom по-големият модел и флагман на автомобилния производител. Купе Wraith и кабриолет Dawn не се споменават от Мюлер-Отвьос. Тъй като Spectre също ще бъде купе в стила на Wraith, дебютният Stromer вече може да се разглежда като своеобразен наследник.

Мюлер-Отвьос подчерта в интервю, че забраната на Обединеното кралство за автомобили с вътрешно горене от 2030 г. не е единствената причина за плановете на луксозната марка за електромобили. „Ние не се ръководим само от законите: ние също сме движени от нашата сравнително млада клиентела по целия свят и виждаме все повече хора, които активно искат електрифициран Rolls-Royce“, каза германският мениджър.

Под негово ръководство средната възраст на клиентите на Rolls-Royce е спаднала до едва 43 години. „Доста от нашите клиенти вече притежават електрически автомобил, било то Tesla, BMW или някакъв друг модел“, казва Мюлер-Отвьос. Поради това клиентите имат опит със зареждането и управлението на обхвата.

Мюлер-Отвьос не пожела да даде точни подробности за техническите данни и цените на електрическите Rolls-Royces. Докато електрическите превозни средства по принцип работят гладко, електрическото задвижване на Rolls-Royce трябва да съответства на характеристиките на шофиране на големия V12 двигател. Въпреки това, Rolls-Royce няма да преобразува „съществуващи каросерии на серийни автомобили в Rolls-Royce“, а ще използва отделни компоненти. „Би било глупаво да не направим това“, казва шефът на Rolls-Royce.

„Едно нещо е ясно: ние никога няма да пуснем на пазара кола, която не е толкова печеливша, колкото автомобилите с двигател с вътрешно горене. Това е моето кредо“, каза Мюлер-Отвьос. „Бих искал да увеличавам бизнеса с печалба: това е моята задача в BMW Group, а не да правя обем.“