Архив

Jaguar ще разработи своя собствена BEV платформа

За да се откроят моделите на пазара, трябва да бъдат независимо проектирани, което вероятно не е възможно с платформи на трети страни

autocar.co.uk (платформа), jaguar.com (I-Pace MY2023)

Jaguar реши да разработи своя собствена електрическа платформа като част от плана си да стане изцяло електрическа маркаjaguar-symbolbild-2022-01-min до 2025 г. I-Pace ще продължи да се произвежда въпреки новите модели.

Това каза пред инвеститорите Тиери Болоре, главен изпълнителен директор на Jaguar Land Rover. Новата платформа ще се казва Panthera, добави главният финансов директор Адриан Мардел.

До момента Jaguar не е решил дали да разработи своя собствена платформа или да разчита на платформа за електрически превозни средства на трета страна.

Причината е, че в продължение на месеци екипи, водени от шефа на дизайна на JLR Гери Макгавърн, работят върху дизайна на предстоящите превозни средства. За да се откроят на пазара, те трябва да бъдат независимо проектирани, което вероятно не е възможно с платформи на трети страни. „По отношение на новия Jaguar, ние правим уникалната пропорция приоритет. Това е причината в момента да го правим сами“, каза Болоре.

Според главния изпълнителен директор на JLR, новите модели трябва да бъдат „наистина модерни луксозни автомобили, които не са копие на нищо друго по стил или дизайн, върхът на технологиите и финеса, но без да гледат назад“. В Jaguar, казва той, те искат да създадат „различни автомобили без припокриване“.

За Jaguar дизайнът, към който се стремят, може да е причината за отделна платформа, за Land Rover това са необходимите офроуд възможности, които платформите на други производители вероятно не могат да предложат. Болоре посочи, че за електрическите модели Land Rover се прокарват платформата MLA-High (на която вече е базиран настоящият Range Rover) и платформата EMA (Електрифицирана модулна архитектура) за по-малките Land Rover.

Отворен въпрос с обявяването на платформата Panthera е дали дълго анонсираният Jaguar XJ изобщо ще бъде пуснат на пазара. Това трябваше да се базира на платформата MLA-Low, но премиерата му многократно беше отлагана. Не е ясно дали Jaguar може да си позволи да управлява друга платформа заедно с Panthera. Особено след като MLA е смесена платформа, която може да побере двигатели с вътрешно горене и PHEV в допълнение към електронните задвижвания – което от своя страна ограничава свободата на пропорциите на дизайна.

I-Pace, в момента единственият електрически модел на Jaguar, се очаква да надживее електрическото преобразяване на Jaguar, но ще се разглежда отделно от новото семейство електронни автомобили. Болоре отказа да коментира съобщенията от юни, че Jaguar няма да предлага SUV за разлика от Land Rover – така че вероятно ще има само седани, купета и евентуално кабриолети.

Междувременно Jaguar представя новата моделна година на I-Pace, който ще стартира като I-Pace 400 S на цени от 76 815 евро и е достъпен за поръчка сега. през новата моделна година 2023, Alexa на Amazon ще бъде интегрирана в превозното средство като гласов асистент, наред с други неща, а съществуващите превозни средства ще получат Alexa чрез OTA актуализация. Електрическото задвижване на I-Pace няма да се промени за 2023 г.