Архив

Nissan се готви да спре двигателя с вътрешно горене

Заедно със своите партньори от алианса Renault и Mitsubishi, Nissan наскоро представи пътна карта за eMobility, която предвижда съвместни инвестиции от още 23 милиарда евро през следващите пет години и 35 нови модела електрически превозни средства до 2030 г.

nikkei.com, insideevs.com

Nissan спира разработването на нови двигатели с вътрешно горене на почти всичките си основни пазари. Според доклад наnissan-leaf-v2g-charging-station-ladestation-vcharge-uk японски медии, автомобилният производител иска да освободи ресурси за електрическа мобилност.

Това съобщава Nikkei Asia. Само в САЩ Nissan ще продължи разработването на двигатели с вътрешно горене в ограничена степен за пикапи и SUV – поради голямото търсене, според статията на Nikkei. За китайския и японския пазар Nissan също ще продължи да разработва хибридни задвижвания – от страна на двигателя с вътрешно горене съществуващите агрегати ще бъдат модифицирани и подобрени. Нови разработки обаче не се планират.

Разработването на бензинови двигатели за продажба в Европа вече е преустановено. На фона на предстоящия стандарт за емисии Евро 7, Nissan реши, че тези разпоредби ще доведат разходите за разработването на двигатели с вътрешно горене „до неустойчиво ниво“, се казва в доклада.

Статията на Nikkei обаче не включва изявление от Nissan относно информацията.

Човек, запознат с плановете, каза на Nikkei Asia, че няма да има съкращения в заводите за двигатели. В зависимост от темпа на преминаване на търсенето към електронни устройства, служителите ще бъдат прехвърлени към производството на електрически двигатели, каза вътрешен човек. Това предполага, че Nissan иска да изгради самите електронни двигатели в голям мащаб – очевидно предполагайки подобно търсене на персонал. Само по-нататъшни съобщения вероятно ще покажат дали това е така в дългосрочен план.

Обширното прекратяване на разработването на двигатели с вътрешно горене също трябва да освободи финансови ресурси: в момента голяма част от бюджета за развитие от 500 милиарда йени (около 3,77 милиарда евро) все още се изразходва за разработване на бензинови агрегати. В бъдеще средствата ще се вливат все повече в технологиите за електронни устройства и батерии. Известно е, че Nissan разработва своя собствена твърда батерия.

Заедно със своите партньори от алианса Renault и Mitsubishi, Nissan наскоро представи пътна карта за eMobility, която предвижда съвместни инвестиции от още 23 милиарда евро през следващите пет години и 35 нови модела електрически превозни средства до 2030 г. В хода на това ще бъдат спестени и разходи. сътрудничество: EV наследникът на Nissan Micra, планиран за 2024 г., ще бъде проектиран само от Nissan – разработката и производството ще се извършват в партньора Renault успоредно със сестринския модел Renault 5.

Ясно е, че утвърдените производители на автомобили рано или късно ще обърнат фокуса си върху развитието си от двигателите с вътрешно горене към електрическо задвижване. Въпросите са кога и доколко. В края на 2021 г. имаше много подобен доклад от Южна Корея, според който Hyundai спря разработването на двигатели с вътрешно горене.