Архив

Администрацията на Байдън ще даде $3 милиарда за производството и рециклирането на батерии за електромобили в САЩ

Последните новини са поредните за финансиране за подкрепа на чиста енергия и създаване на работниBiden-Presidential-Crest места в САЩ, основна тема на разговора на президента Байдън по време на предизборната му кампания преди да встъпи в длъжност

Източник: electrek.co

Президентът Байдън и Министерството на енергетиката на САЩ направиха множество известия за намерение да отпуснат 2,91 милиарда долара в подкрепа на производството на батерии за електромобили като част от Закона за двупартийната инфраструктура. Споделиха планове за използване на средствата за по-нататъшно рафиниране на батериите, производствени предприятия и производствени мощности за акумулаторни клетки в допълнение към рециклирането на батерии.

Последните новини са поредните за финансиране за подкрепа на чиста енергия и създаване на работни места в САЩ, основна тема на разговора на президента Байдън по време на предизборната му кампания преди да встъпи в длъжност.

Само в последните дни Министерството на транспорта и енергетиката на САЩ съвместно обяви, че са заделени близо 5 милиарда долара за подкрепа на национална мрежа за зареждане на електрически превозни средства по Националната програма за формула за инфраструктура на електрически превозни средства (NEVI) – друга програма, създадена в рамките на закона за двупартийната инфраструктура на президента Джо Байдън.

С последното съобщение правителството на САЩ публично призна заплахата от зависимостта на литиево-йонните батерии от Китай и определя средства за повече производство на американска земя.

Последният кръг от финансиране в подкрепа на приемането на електромобили в САЩ дойде от Министерството на енергетиката под формата на две писма за намерения, обещаващи малко под 3 милиарда долара средства.

С довеждане производството на батерии за електромобили в щатите, САЩ се надяват да увеличат икономическата конкурентоспособност на глобалния пазар на електромобили и да получат енергийна независимост от монопола на батериите, който Китай оперира в момента. Освен това, цялостният производствен процес значително ще съкрати веригите за доставки в САЩ и ще предостави нови работни места за чиста енергия за работниците в САЩ. Министърът на енергетиката на САЩ Дженифър М. Гранхолм заяви: „Тъй като популярността на електрическите автомобили и камиони продължава да нараства в Съединените щати и по света, ние трябва да се възползваме от шанса да направим усъвършенствани батерии – сърцето на тази растяща индустрия – точно тук, у дома. С финансиране от двупартийния закон за инфраструктурата, ние правим възможно създаването на процъфтяваща верига за доставка на батерии в Съединените щати.“.

Гореспоменатият закон за двупартийната инфраструктура ще позволи да се помогне за финансирането на нови, модернизирани и разширени съоръжения в САЩ за целия жизнен цикъл на батерията за електромобили – от обработка на материали, производство на клетки и опаковки до рециклиране на батерии.

В изразените намерения се посочва, че финансирането ще подкрепи и изследвания, разработка и демонстрация на приложения за втори живот за батерии след използването им за захранване на произведени в САЩ електромобили.

Финансирането, което се очаква да стане достъпно през следващите месеци, ще подкрепи САЩ в производството на EV батерии и материалите, които влизат в тях, като литий, който остава в голямо търсене по целия свят.