Архив

Škoda Fabia Monte Carlo въплъщава спортен начин на живот

С  Monte Carlo Fabia допълва новата си гама от четвърто поколение

Черни външни елементи и червени интериорни акценти

Два двигателя с изходна мощност от 110 к.с. и 150 к.с.

Екипировка и системи за безопасност

По skodamedia.com/en-gb

Млада Болеслав, 15 февруари 2022 г. – С пускането на пазара на този най-нов вариант на Monte Carlo, Škoda допълва новатаSmall-5126-KODAFABIAMonteCarlo-front3_4 си гама от четвърто поколение Fabia. Емблематичното име Škoda, първоначално въведено изключително за Fabia, символизира спортния начин на живот от 2011 г. То отбелязва многобройните победи на марката в легендарното рали. Черните детайли на каросерията подчертават динамичния външен вид на новата Fabia, докато интериорът се характеризира с червени акценти и детайли с въглероден вид на подлакътниците и арматурното табло. Изборът от два двигателя осигурява мощност от 110 к.с. и 150 к.с.

Спортните варианти на Monte Carlo допринесоха за успеха на Fabia от 2011 г. Те са вдъхновени от многобройните победи на марката в моторните спортове в легендарното рали и допълват комплектациите S, SE Comfort, SE L и Color Edition. Опциите за задвижване, налични за варианта на Монте Карло, включват трицилиндров 1,0-литров двигател и четирицилиндров 1,5 TSI, с изходна мощност съответно от 110 и 150 к.с.

Изградена върху модулната платформа MQB-A0 на Volkswagen Group, четвъртото поколение Fabia се отличава с по-динамични пропорции и по-емоционален дизайн. Този външен вид е допълнително подсилен от детайли като черната решетка на Škoda, специфичните за модела предни и задни престилки, черен заден дифузер и черни алуминиеви джанти с диаметър от 17 до 18 инча. 17-инчовите алуминиеви джанти Procyon са ексклузивни за Fabia Monte Carlo.

Вече по-големият интериор включва спортни седалки с интегрирани подглавници и триспицов мултифункционален волан като стандарт. Интериорът е предимно черен, като декоративната лента на арматурното табло, части от централната конзола и дръжките на вратите придават нотка на червено.

Small-5128-KODAFABIAMonteCarloОливър Стефани, ръководител на Škoda Design, казва: „Този най-нов вариант на Monte Carlo придава на фокус значително по-емоционалния дизайн на новото, четвърто поколение Fabia. Каросерията е по-дълга, по-елегантна и по-широка, предавайки усещане за динамика, което е допълнително подсилено от специфичните за модела предни и задни престилки. Черни детайли, като тези на решетката на радиатора или крилните огледала, идентифицират новия модел с най-висока гама от пръв поглед и продължават традицията на вариантите на Monte Carlo.”

Многобройните  черни елементи на дизайна правят новата Škoda Fabia Monte Carlo да изглежда още по-атлетично. В допълнение към обвивката на впечатляващата решетка, ръбът на спойлера на предната престилка също има черно покритие, както и капачките на крилните огледала, декоративната облицовка на страничния праг и дифузьорът на задната престилка в спортен стил. Надписът Škoda на задната врата е черен като стандарт, а черен покрив се предлага като опция. Освен това, елегантният модел с най-висока гама е украсен от значки Monte Carlo на предните крила и разполага с тонирани задни и странични прозорци (SunSet).

Прецизно изрязаните фарове на Fabia Monte Carlo са стандартно оборудвани с LED технология, като като опция се предлагат изцяло LED фарове, предлагащи по-светлоинтензивни къси и дълги светлини, както и светлини за завой и функция за адаптивно осветление. Гамата от стандартно оборудване включва и фарове за мъгла. Новата Fabia Monte Carlo излиза от фабриката на гланцови черни 17-инчови алуминиеви джанти Procyon със сменяеми, аеродинамично оптимизирани пластмасови тапицерии, а 18-инчовите джанти Libra са опция.

Благодарение на сложни детайли, като активно регулируемия охлаждащ капак в долния въздушен отвор на предната броня иFabiaMC2423 обширната облицовка на долната част на купето, най-новата FABIA поставя нов еталон в сегмента на малките автомобили с коефициент на съпротивление (cd) от 0,28.

Със спортни седалки, мултифункционален спортен волан с три спици, ефект от въглеродни влакна на арматурното табло, както и черно-червени дизайнерски детайли, той продължава традицията на моделите на Монте Карло. Дисплеят на Virtual Cockpit допълнително предлага специфично за модела оформление на Monte Carlo.

Интериорът на новия вариант е предимно черен и се отличава с нотка на червено, например върху капаците на спортните седалки с интегрирани подглавници, които се предлагат като стандарт. Хоризонталната декоративна лента на арматурното табло, както и части от централната конзола и дръжките на вратите също имат червено покритие, докато облицовката на покрива и стълбовете на покрива са черни. Подлакътниците на предните врати и долната част на арматурното табло са със спортен ефект от въглеродни влакна като декоративна облицовка, с контрастни бели шевове на таблото. Капаците на педала блестят с вид на неръждаема стомана, а праговете на вратите са украсени с лого на Fabia.

Small-5122-KODAFABIAMonteCarlo-dashboardЛостът на ръчната спирачка и мултифункционалният волан с три спици са стандартно кожени с черни шевове. Последният разполага с лостчета за превключване при модели с DSG. Гамата от стандартно оборудване за Fabia Monte Carlo включва и новото LED околно осветление, което осветява декоративната облицовка на арматурното табло в червено. Спецификацията включва също осветление на централната конзола и дръжките на предните врати, както и LED светлини за четене отпред и отзад.

Това е първият Škoda Fabia Monte Carlo, който се предлага с Virtual Cockpit – 10,25-инчов персонализиран дигитален дисплей, който, изключително за спортния модел с най-висока гама, предлага специфичен, по-динамичен фон за оформленията. Виртуалният кокпит може да показва лога на радиостанции, корици на музикални албуми и съхранени снимки на обаждащи се, наред с други неща. Освен това, картата може да увеличава мащаба на кръстовища и да ги показва в отделен прозорец. Други допълнителни екстри включват отопляем волан и отопляемо предно стъкло за повишена безопасност през зимата.

Подобно на другите модели в гамата, спортният вариант на Monte Carlo разполага с до девет въздушни възглавници и е едно от най-безопасните превозни средства в своя сегмент. Тъй като четвъртото поколение Škoda Fabia вече е изградено върху модулната платформа MQB-A0, активната и пасивната безопасност на автомобила се увеличи още повече. Системите за асистент като Travel Assist и Park Assist, които преди бяха запазени за категории превозни средства от по-високо ниво, сега правят своя дебют на Fabia Monte Carlo.

5102-montecarlologoЗа новата Fabia Monte Carlo, Škoda е използвала напълно възможностите, които модулната платформа MQB-A0 може да предложи. В допълнение към високото ниво на коравина на усукване на тялото поради големия дял от високоякостни, свръхвисокоякостни и специално закалени горещо формовани стомани.

MQB-A0 също така позволява използването на асистиращи системи, които преди са били запазени за по-високи сегменти на превозни средства.

Асистентът за пътуване включва няколко асистиращи системи, а Асистентът за паркиране увеличава комфорта.

Когато е оборудвана с опцията Travel Assist, FABIA Monte Carlo осигурява автоматична опора с надлъжно и странично управление. Системата може да активира няколко асистиращи системи с натискане на бутон. При скорости до 130 мили в час, адаптивният круиз контрол (ACC) автоматично настройва скоростта на автомобила спрямо тази на превозните средства отпред. Чрез извършване на коригиращи входове на кормилното управление, ако е необходимо, интегрираната система Lane Assist помага – както подсказва името й – за поддържане на автомобила в лентата. Travel Assist използва Hands-on Detect, за да провери дали водачът докосва волана. Подобрената функция Side Assist е друга допълнителна екстра. Това предупреждава водача за превозни средства на разстояние до 70 м, които искат да изпреварват или са в мъртвата зона на автомобила. Park Assist помага с маневри при паркиране. Той работи при скорости до 25 mph, показвайки подходящи успоредни и заливни места за паркиране и, ако желаете, може да поеме работата на водача. Асистентът за маневриране открива препятствие пред или зад автомобила по време на паркиране и задейства спирачките автоматично. Налични са също разпознаване на пътни знаци и преден асистент с предсказуема защита на пешеходците и велосипедистите.