Škoda Fabia Monte Carlo въплъщава спортен начин на живот
С Monte Carlo Fabia допълва новата си гама от четвърто поколение
Черни външни елементи и червени интериорни акценти
Два двигателя с изходна мощност от 110 к.с. и 150 к.с.
Екипировка и системи за безопасност
По skodamedia.com/en-gb
Млада Болеслав, 15 февруари 2022 г. – С пускането на пазара на този най-нов вариант на Monte Carlo, Škoda допълва новата си гама от четвърто поколение Fabia. Емблематичното име Škoda, първоначално въведено изключително за Fabia, символизира спортния начин на живот от 2011 г. То отбелязва многобройните победи на марката в легендарното рали. Черните детайли на каросерията подчертават динамичния външен вид на новата Fabia, докато интериорът се характеризира с червени акценти и детайли с въглероден вид на подлакътниците и арматурното табло. Изборът от два двигателя осигурява мощност от 110 к.с. и 150 к.с.
Спортните варианти на Monte Carlo допринесоха за успеха на Fabia от 2011 г. Те са вдъхновени от многобройните победи на марката в моторните спортове в легендарното рали и допълват комплектациите S, SE Comfort, SE L и Color Edition. Опциите за задвижване, налични за варианта на Монте Карло, включват трицилиндров 1,0-литров двигател и четирицилиндров 1,5 TSI, с изходна мощност съответно от 110 и 150 к.с.
Изградена върху модулната платформа MQB-A0 на Volkswagen Group, четвъртото поколение Fabia се отличава с по-динамични пропорции и по-емоционален дизайн. Този външен вид е допълнително подсилен от детайли като черната решетка на Škoda, специфичните за модела предни и задни престилки, черен заден дифузер и черни алуминиеви джанти с диаметър от 17 до 18 инча. 17-инчовите алуминиеви джанти Procyon са ексклузивни за Fabia Monte Carlo.
Вече по-големият интериор включва спортни седалки с интегрирани подглавници и триспицов мултифункционален волан като стандарт. Интериорът е предимно черен, като декоративната лента на арматурното табло, части от централната конзола и дръжките на вратите придават нотка на червено.
Оливър Стефани, ръководител на Škoda Design, казва: „Този най-нов вариант на Monte Carlo придава на фокус значително по-емоционалния дизайн на новото, четвърто поколение Fabia. Каросерията е по-дълга, по-елегантна и по-широка, предавайки усещане за динамика, което е допълнително подсилено от специфичните за модела предни и задни престилки. Черни детайли, като тези на решетката на радиатора или крилните огледала, идентифицират новия модел с най-висока гама от пръв поглед и продължават традицията на вариантите на Monte Carlo.”
Многобройните черни елементи на дизайна правят новата Škoda Fabia Monte Carlo да изглежда още по-атлетично. В допълнение към обвивката на впечатляващата решетка, ръбът на спойлера на предната престилка също има черно покритие, както и капачките на крилните огледала, декоративната облицовка на страничния праг и дифузьорът на задната престилка в спортен стил. Надписът Škoda на задната врата е черен като стандарт, а черен покрив се предлага като опция. Освен това, елегантният модел с най-висока гама е украсен от значки Monte Carlo на предните крила и разполага с тонирани задни и странични прозорци (SunSet).
Прецизно изрязаните фарове на Fabia Monte Carlo са стандартно оборудвани с LED технология, като като опция се предлагат изцяло LED фарове, предлагащи по-светлоинтензивни къси и дълги светлини, както и светлини за завой и функция за адаптивно осветление. Гамата от стандартно оборудване включва и фарове за мъгла. Новата Fabia Monte Carlo излиза от фабриката на гланцови черни 17-инчови алуминиеви джанти Procyon със сменяеми, аеродинамично оптимизирани пластмасови тапицерии, а 18-инчовите джанти Libra са опция.
Благодарение на сложни детайли, като активно регулируемия охлаждащ капак в долния въздушен отвор на предната броня и обширната облицовка на долната част на купето, най-новата FABIA поставя нов еталон в сегмента на малките автомобили с коефициент на съпротивление (cd) от 0,28.
Със спортни седалки, мултифункционален спортен волан с три спици, ефект от въглеродни влакна на арматурното табло, както и черно-червени дизайнерски детайли, той продължава традицията на моделите на Монте Карло. Дисплеят на Virtual Cockpit допълнително предлага специфично за модела оформление на Monte Carlo.
Интериорът на новия вариант е предимно черен и се отличава с нотка на червено, например върху капаците на спортните седалки с интегрирани подглавници, които се предлагат като стандарт. Хоризонталната декоративна лента на арматурното табло, както и части от централната конзола и дръжките на вратите също имат червено покритие, докато облицовката на покрива и стълбовете на покрива са черни. Подлакътниците на предните врати и долната част на арматурното табло са със спортен ефект от въглеродни влакна като декоративна облицовка, с контрастни бели шевове на таблото. Капаците на педала блестят с вид на неръждаема стомана, а праговете на вратите са украсени с лого на Fabia.
Лостът на ръчната спирачка и мултифункционалният волан с три спици са стандартно кожени с черни шевове. Последният разполага с лостчета за превключване при модели с DSG. Гамата от стандартно оборудване за Fabia Monte Carlo включва и новото LED околно осветление, което осветява декоративната облицовка на арматурното табло в червено. Спецификацията включва също осветление на централната конзола и дръжките на предните врати, както и LED светлини за четене отпред и отзад.
Това е първият Škoda Fabia Monte Carlo, който се предлага с Virtual Cockpit – 10,25-инчов персонализиран дигитален дисплей, който, изключително за спортния модел с най-висока гама, предлага специфичен, по-динамичен фон за оформленията. Виртуалният кокпит може да показва лога на радиостанции, корици на музикални албуми и съхранени снимки на обаждащи се, наред с други неща. Освен това, картата може да увеличава мащаба на кръстовища и да ги показва в отделен прозорец. Други допълнителни екстри включват отопляем волан и отопляемо предно стъкло за повишена безопасност през зимата.
Подобно на другите модели в гамата, спортният вариант на Monte Carlo разполага с до девет въздушни възглавници и е едно от най-безопасните превозни средства в своя сегмент. Тъй като четвъртото поколение Škoda Fabia вече е изградено върху модулната платформа MQB-A0, активната и пасивната безопасност на автомобила се увеличи още повече. Системите за асистент като Travel Assist и Park Assist, които преди бяха запазени за категории превозни средства от по-високо ниво, сега правят своя дебют на Fabia Monte Carlo.
За новата Fabia Monte Carlo, Škoda е използвала напълно възможностите, които модулната платформа MQB-A0 може да предложи. В допълнение към високото ниво на коравина на усукване на тялото поради големия дял от високоякостни, свръхвисокоякостни и специално закалени горещо формовани стомани.
MQB-A0 също така позволява използването на асистиращи системи, които преди са били запазени за по-високи сегменти на превозни средства.
Асистентът за пътуване включва няколко асистиращи системи, а Асистентът за паркиране увеличава комфорта.
Когато е оборудвана с опцията Travel Assist, FABIA Monte Carlo осигурява автоматична опора с надлъжно и странично управление. Системата може да активира няколко асистиращи системи с натискане на бутон. При скорости до 130 мили в час, адаптивният круиз контрол (ACC) автоматично настройва скоростта на автомобила спрямо тази на превозните средства отпред. Чрез извършване на коригиращи входове на кормилното управление, ако е необходимо, интегрираната система Lane Assist помага – както подсказва името й – за поддържане на автомобила в лентата. Travel Assist използва Hands-on Detect, за да провери дали водачът докосва волана. Подобрената функция Side Assist е друга допълнителна екстра. Това предупреждава водача за превозни средства на разстояние до 70 м, които искат да изпреварват или са в мъртвата зона на автомобила. Park Assist помага с маневри при паркиране. Той работи при скорости до 25 mph, показвайки подходящи успоредни и заливни места за паркиране и, ако желаете, може да поеме работата на водача. Асистентът за маневриране открива препятствие пред или зад автомобила по време на паркиране и задейства спирачките автоматично. Налични са също разпознаване на пътни знаци и преден асистент с предсказуема защита на пешеходците и велосипедистите.