Архив

Mercedes представя две AMG версии на EQE

Според предварителните данни, батерията с 90,6 кВтч използваем капацитет осигурява WLTP диапазони от 462 до 533 (EQE 43 4MATIC) или 444 до 518 километра (EQE 53 4MATIC+)

Източник: mercedes-benz.com

След EQS, Mercedes-AMG разширява семейството си електрически автомобили с два модела, базирани на по-малкия EQE. Иmercedes-amg-eqe-2022-01-min EQE 43 4MATIC, и EQE 53 4MATIC+ от AMG разчитат на електрическа система за задвижване на всички колела с „ориентиран към производителността“ дизайн.

Подобно на AMG EQS 53 4MATIC+, показан на IAA през септември 2021 г., всеки от вариантите на EQE използва синхронен мотор на предната и задната ос. Данните за производителността обаче се различават от EQS – по една проста причина: батерията в AMG версиите на EQE също идва с нетно енергийно съдържание от 90,6 кВтч. В EQS тази батерия с десет модула е основната батерия за началния модел, докато по-мощните версии и моделът AMG използват батерията с дванадесет модула и 107,8 кВтч – която също може да осигури повече мощност.

При по-малкия седан спектърът на мощността варира от 350 кВт в EQE 43 4MATIC до 505 кВт в EQE 53 4MATIC+ с опционален пакет Dynamic Plus и функция за усилване. Без това допълнително оборудване Mercedes-AMG посочва мощността на 53 като 460 кВт. Максималният въртящ момент варира от 858 до 1000 Нм.

Според предварителните данни, батерията с гореспоменатите 90,6 кВтч използваем капацитет осигурява WLTP диапазони от 462 до 533 (EQE 43 4MATIC) или 444 до 518 километра (EQE 53 4MATIC+). Нивото на зареждане е важна допълнителна спецификация за шофирането: в случая на 43, времето за стандартен спринт от място до 100 км в час е 4,2 секунди, ако батерията е заредена поне 50 процента. За 53 спецификацията е най-малко 70 процента държава на зареждане. Това позволява на седана да ускори до 100 км в час за 3,5 или 3,3 секунди, ако клиентът е резервирал пакета Dynamic Plus. В зависимост от оборудването максималната скорост е между 210 и 240 км в час.

Както при по-гражданския EQE, мощността на зареждане с постоянен ток е до 170 кВт, а електричеството за до 180 WLTP километра може да се презареди за 15 минути. За зареждане с променлив ток EQE е оборудван с 11-кВт бордово зарядно устройство на завода, като времето за зареждане е над девет часа. Времето може да бъде намалено наполовина с допълнителното 22-кВт зарядно устройство. В Япония EQE ще се предлага и с функция за двупосочно зареждане. Ако навигацията с „Electric Intelligence“ е активирана, батерията ще бъде предварително загрята или охладена по време на шофиране, за да достигне оптималната температура за бързо зареждане в точката на зареждане.

Освен това има някои „интелигентни“ функции за зареждане: Ако желаете, функцията „ECO Charging“ намалява натоварването на батерията по време на зареждане, забавяйки естествения процес на стареене на батерията, както и самия процес на зареждане. Има и „прекъсване на зареждането“, което позволява на клиентите да свържат колата към стената у дома след работа, но да поставят на пауза процеса на зареждане в свободно избираеми часове – например, за да използват по-евтино нощно електричество.

Когато става въпрос за батерията, Mercedes-AMG подчертава, че системата за управление на батерията в EQE 53 е „настроена специално за AMG“ – което предполага, че BMS в EQE 43 е същата като познатия сериен модел. BMS може да бъде снабден с подобрен софтуер чрез OTA актуализация и в двете версии. В допълнение, EQE 53 има специфичен за AMG кабелен сноп, адаптиран към възможностите за по-висока производителност. Въпреки това, 360-те клетки на торбичката с клетъчна химия NCM811 са еднакви и в двете версии. Mercedes издава сертификат за акумулатор, който е валиден до десет години или пробег от 250 000 километра. От Mercedes обаче не уточняват кое състояние на батерията е избрано като долна граница.

Няма изненади във външния вид на Mercedes-AMG EQE, базиран на стандартния EQE и AMG версията на EQS. Типичните за AMG вертикални подпори са загатнати в предната решетка, която остава затворена, но без никаква функция. В интериора има и някои заемки от AMG, като например спортните седалки с релефни AMG емблеми в подглавниците.

Окачването, със стандартното му въздушно окачване, включително адаптивно регулируемо амортисьор, е взето в основна форма от AMG EQS (което от своя страна е базирано на AMG GT с четири врати), но е специално адаптирано за EQE. И накрая, окачването трябва да бъде проектирано за готово за шофиране собствено тегло от 2525 килограма.

Mercedes все още не е обявил цени и за двете AMG версии на EQE.