Архив

BMW ще пусне i5 в три варианта

Това е напълно електрическата версия на Серия 5bmw-i4-2021-01-min

Позовавайки се на bmwblog.com

Говори се, че BMW планира три варианта на задвижване за своя i5, напълно електрическата версия на Серия 5, от 2023 г. Те вероятно ще се базират на гамата на i4, но допълнени от един вариант.

Тази информация съобщи BMWblog, който научи, че i5 ще се предлага като eDrive40 със задно задвижване, xDrive40 със задвижване на всички колела и производителен модел M50. eDrive40 с мощност 250 кВТ и M50 с мощност до 400 кВт са известни от i4. И двете версии използват 83,9 кВтч батерия, от които 80,7 кВтч са използваеми.

Позовавайки се на неназовани източници, BMWblog предполага, че в i5 ще бъдат инсталирани същите батерии като в i4, тъй като и двата модела са базирани на платформата CLAR. Когато BMW представи i4 през септември 2021 г., то подчерта, че пакетът батерии е съобразен точно с изискванията за място за инсталиране и обхват на i4 – например с допълнителни модули на батериите в карданния тунел и под задните седалки за постигане на повече от 80 кВтч.

Подробности за междуосието на новото поколение на Серия 5, вътрешно наречено G60, не са известни; i4 е с обща дължина от 4,78 метра с междуосие от 2,85 метра. Серия 5 – и по този начин също i5 – е по-вероятно да надраснат петметровия модел, което вероятно ще бъде постигнато не само чрез по-голям надвес, но и по-голямо междуосие. BMW може от своя страна да използва това за повече модули на батериите. С 80,7  кВтч, i5 също ще има значително по-ниско енергийно съдържание в сравнение с Mercedes EQE, който предлага 90,6 кВтч. Дали BMW ще надгради батерията до 135 кВтч, за които спекулира германското издание Auto Bild миналото лято, е открит въпрос.

Независимо от точния размер на батерията, мощността на зареждане с постоянен ток най-вероятно ще бъде 200 кВт. Поне за пускането на i5 BMW ще продължи да разчита на 400-волтова архитектура. С настоящата инфраструктура за зареждане на CCS, която е проектирана за максимален ток на зареждане от 500 ампера, това води до пикова мощност от 200 кВт, точно като BMW iX xDrive50 с над 100 кВтч и Mercedes EQS. Единственият въпрос е колко дълго автомобилът може да поддържа това ниво на производителност, преди мощността да трябва да бъде намалена с увеличаване на нивото на зареждане.

Позовавайки се на същите източници, BMWblog съобщава и за новия вариант със задвижване на всички колела, наречен xDrive40. Единствената спекулация за неговата производителност е, че може да бъде по-висока от тази на базовия модел с един двигател. Не са посочени обаче цифри. С комплекта за задвижване от „пето поколение“, който се състои изключително от синхронни двигатели с токово възбуждане, такива задвижвания на всички колела са възможни – както е показано от i4 M50 и iX, например.

i5 също е планиран като комби версия. BMWblog вече беше докладвал за това през ноември 2021 г. Освен електронното задвижване обаче, „BMW i5 вероятно ще бъде бизнес от Серия 5, както обикновено“.