Volvo Trucks имаше 42% пазарен дял на тежкотоварни електрически камиони в Европа през 2021 г.
Целта на компанията е половината от общите й продажби на камиони да бъдат електрически до 2030 г.
Нова статистика показва, че Volvo Trucks е пазарен лидер за тежки изцяло електрически камиони в Европа 2021 с пазарен дял от 42%. През 2021 г. компанията приема поръчки, включително писма за намерение за закупуване, за повече от 1100 електрически камиона по целия свят.
Международната транспортна индустрия претърпява трансформация към по-устойчив транспорт, тъй като продажбите на тежки акумулаторни електрически камиони започват да се увеличават, като Европа е начело. Все по-голям брой тежки изцяло електрически камиони се движат в търговския трафик.
Статистиката на групата за пазарен анализ IHS Markit показва, че през 2021 г. в Европа са регистрирани общо 346 електрически камиона (≥16 тона) – увеличение от 193% спрямо 2020 г. Volvo Trucks има най-голям пазарен дял с 42%. Държавите в Европа с най-много регистрирани електрически камиони (≥16 тона) са Швейцария, Норвегия, Швеция и Холандия.
„Ние сме решени да управляваме революцията на електрическите камиони и нашата водеща позиция на пазара в Европа е доказателство, че правим точно това. Дори ако обемите все още са ниски, виждаме бързо нарастващ интерес както в Европа, Северна Америка, така и в други части на света. През 2021 г. сме приели поръчки, включително писма за намерение за закупуване, за повече от 1100 камиона в над 20 държави. Убеден съм, че предлагането на електрически превози с нулеви емисии се превръща в ключово конкурентно предимство.“, каза Роджър Алм, президент на Volvo Trucks.
Volvo Trucks започна серийно производство на електрически камиони през 2019 г., като една от първите марки камиони в света, която направи това. Когато тази есен започне производството на тежкотоварните изцяло електрически модели Volvo FH, Volvo FM и Volvo FMX, Volvo ще има най-пълната гама електрически в глобалната индустрия за камиони.
Volvo доставя електрически превозни средства на широк кръг клиенти в Европа, Северна Америка и Австралия. Целта на компанията е половината от общите й продажби на камиони да бъдат електрически до 2030 г.