Volkswagen предупреждава за рискове от кризата в Украйна, тъй като оперативната печалба се удвоява
Оперативната печалба за 2021 г. нараства с 99% до 19,3 млрд. евро
Оперативният марж се наблюдава на 7,0% -8,5% през 2022 г
Прогнозата зависи от събитията в Украйна
reuters.com
ФРАНКФУРТ, 11 март (Reuters) – Volkswagen AG (VOWG_p.DE), водещият производител на автомобили в Европа, удвои оперативната си печалба през 2021 г., но предупреди, че инвазията на Русия в Украйна и нейното въздействие върху веригите за доставки може да удари бизнеса тази година по непредвидени начини.
Производителите на автомобили се опитват да намерят алтернативни източници на жизненоважни части, произведени в Украйна, включително кабелни снопове, от далечни страни като Китай и Мексико, тъй като инвазията на Русия спира поточните линии и прекъсва сложните вериги за доставки.
„Конфликтът… има въздействие върху цялата глобална икономика, върху суровините, веригите за доставки и следователно върху нашата компания“, каза пред журналисти в петък финансовият директор на Volkswagen – Арно Антлиц, след като публикува предварителни резултати за 2021 г.
„Въздействието на това не може да бъде окончателно оценено в този момент“, каза той, добавяйки, че групата в момента работи върху привличането на други доставчици в Източна Европа и Северна Африка, за да получи кабелни снопове.
Volkswagen заяви, че има риск последните събития във войната в Украйна да се отразят негативно върху бизнеса му. Русия нарича действията си в Украйна „специална операция“.
Компанията все пак предложи да увеличи годишния си дивидент с повече от половината до 7,50 евро за обикновена акция и 7,56 евро за привилегирована акция за 2021 г., след като оперативната печалба се удвои до 19,3 милиарда евро (21,1 милиарда долара) миналата година.
Удвояването на оперативната печалба през 2021 г. се дължи на по-високите цени и по-благоприятния продуктов микс, каза Volkswagen, добавяйки, че очаква оперативен марж на продажбите от 7,0% -8,5% през 2022 г., в сравнение със 7,7% през 2021 г.
Очаква се продажбите да нараснат с 8%-13% през 2022 г., в сравнение с увеличение от 12,3% до 250 милиарда евро през 2021 г.
„Това ръководство обаче зависи от по-нататъшното развитие на войната в Украйна и по-специално въздействието върху веригите за доставки на групата и глобалната икономика като цяло“, казаха от компанията.