Архив

Renault не иска да напусне Русия, тъй като се страхува от национализация на мажоритарната собственост на АвтоВАЗ

Тъй като производителите на автомобили продължават да спират производството на руски обекти или да променят търговията със страната, Renault бързо се превръща в последния, който не променя отношенияталада си с Русия

carscoops.com

Renault притежава 68% дял в АвтоВАЗ, който е отговорен за изключително популярната руска марка Lada. Чрез този дял от собствеността Renault контролира приблизително 30% от автомобилния пазар в страната и има местна работна сила от 40 000 души. Още по-сложен въпросът е фактът, че френското правителство притежава 15% дял в Renault. На Русия се падат около 10% от приходите на Renault.

Източници казват на Auto News, че Renault не желае да се оттегли от Русия поради високите разходи и се стреми да избегне национализацията на АвтоВАЗ.

Френското правителство остава мълчаливо за продължаващите отношения на Renault в Русия. Френският финансов министър Бруно льо Мер заяви, че частните компании са свободни да вземат свои собствени решения за бизнес в Русия, но само ако „стриктно и стриктно се придържат към санкциите“.

2011-Renault-Clio-RS200-AGP-Review-66Изследователската фирма Alphavalue предполага, че има „малка вероятност“ Renault да се откаже от дела си в AvtoVAZ. Фирмата също така понижи препоръката си за акциите, заявявайки, че стойността на начинанието е паднала до нула „за да отчете геополитическия риск по отношение на руската инвазия в Украйна и дълготрайните последици, които западните санкции биха могли да имат върху руската икономика, вероятно драстично намаляване на търсенето на автомобили в страната за години напред.“

Производството в монтажния завод на Renault близо до Москва е временно спряно до 18 март поради проблеми с доставките. Обектите на АвтоВАЗ в Толиати и Ижевск също претърпяха прекъсвания на производството след нахлуването на Русия в Украйна поради недостиг на полупроводници. Очевидно Renault е заседнал между камък и наковалня.