Архив

Руската инвазия в Украйна ще намали производството на автомобили с милиони бройки за две години, казва S&P Global Mobility

S&P Global Mobility в сряда понижи прогнозата си за глобално производство на леки автомобили за 2022 и 2023 г.

Конфликтът причини проблеми с логистиката и веригата за доставки, както и недостиг на части от критични компоненти на превозното средство

Очаква се европейското автомобилно производство да претърпи най-много смущения, според S&P

cnbc.com

ДЕТРОЙТ – Очаква се войната в Украйна да намали световното производство на леки автомобили през следващата година с милиони единици, според S&P Global Mobility.

Работник прикрепя кабелен сноп към шасито на SUV модел X в производствения обект на BMW в Гриър, Южна Каролина

Работник прикрепя кабелен сноп към шасито на SUV модел X в производствения обект на BMW в Гриър, Южна Каролина

Автомобилната изследователска фирма, известна преди като IHS Markit, в сряда понижи прогнозата си за глобално производство на леки автомобили за 2022 и 2023 г. с 2,6 милиона бройки за двете години, до 81,6 милиона за 2022 г. и 88,5 милиона бройки за 2023 г.

Конфликтът причини проблеми с логистиката и веригата за доставки, както и недостиг на части от критични компоненти на превозното средство. Най-вече много автомобилни производители доставят кабелни снопове, които се използват в превозни средства за електрическо захранване и комуникация между части, от Украйна. Проблемите допринасят за вече обтегнатата верига за доставки поради пандемията на коронавирус и продължаващия недостиг на полупроводникови чипове.

Очаква се европейското автомобилно производство да претърпи най-много смущения, според S&P.

Фирмата намали 1,7 милиона единици от прогнозата си за Европа, включително малко под 1 милион бройки от загубено търсене в Русия и Украйна. Останалите съкращения са от недостиг на части, включващи чипове и кабелни снопове, причинени от войната.

Това се сравнява с това, че S&P намалява производството на леки автомобили в Северна Америка с 480 000 единици за 2022 г. и с 549 000 единици за 2023 г.

Около 45% от произведените в Украйна кабелни снопове обикновено се изнасят за Германия и Полша, което поставя немските производители на автомобили в голяма експозиция, според S&P. Автомобилни производители като Volkswagen и BMW са сред най-засегнатите след инвазията на Русия в Украйна преди около три седмици.

Главният изпълнителен директор на Volkswagen Хърберт Диес по-рано тази седмица каза, че войната е поставила под въпрос перспективите на компанията за 2022 г., тъй като автомобилният производител има проблеми с частите. Той каза, че компанията премества част от производството си от Европа в Северна Америка и Китай в отговор на свързаните с войната смущения във веригата за доставки.

BMW намали прогнозата за маржа на печалбата на автомобилното си подразделение за 2022 г. в сряда от 8%-10% на 7%-9%, поради въздействието на разгръщащата се криза в Украйна.

Заводите на BMW ще се върнат към пълно производство следващата седмица, след като луксозният автомобилен производител спря или намали производството в някои германски заводи след инвазията, каза главният технологичен директор на компанията Франк Вебер.

Вебер каза, че компанията е работила с доставчици, за да дублира, а не да премести производството за впрягане на кабели, за да се опита да запази работните места в страната.

„Когато погледнете Украйна, тази индустрия за впрягане на кабели дава работа на може би 20 000 души“, каза Вебер пред репортери в сряда по време на отдалечена кръгла маса. „Не искахме просто да отнемаме работата там.“

Като цяло S&P заяви в сряда, че е премахнал близо 25 милиона единици от глобалното производство на леки превозни средства от прогнозата си между сега и 2030 г.