Архив

Заплахата на Русия да национализира активи може да струва милиарди на автомобилната индустрия

Renault-Nissan-Mitsubishi разчита на Русия за около 7,8% от глобалните си продажби на автомобили, докато на Русия се падат около 5,7% от глобалните продажби на Hyundai

Mercedes-Benz похарчи 275 милиона долара за откриване на най-съвременен завод близо до Москва през 2019 г. за производство на седан E-Class и бъдещи SUV

Mercedes-Benz похарчи 275 милиона долара за откриване на най-съвременен завод близо до Москва през 2019 г. за производство на седан E-Class и бъдещи SUV

autonews.com, 25 март 2022 г.

Заплахата от национализация съществува в Русия от години и е нещо, което автомобилните компании имат пред вид, дори когато продължават да работят там, каза Марк Уейкфийлд от  AlixPartners.

„Това винаги е било заплаха в Русия, като се има предвид начина, по който се държи страната“, каза той. „Това е една от причините, поради които не е имало огромни инвестиции в Русия, за да се подпомогне производството на автомобили и доставката на части в Европа.

Повечето доставчици и производители на автомобили в Русия имат малко ограничено присъствие там, отбеляза Уейкфийлд, което прави руските им операции „не толкова критични за бизнеса“ за тяхното глобално финансово състояние.

„Болката е реална, но не е животозастрашаваща за по-голямата част от ниво 1“, каза той. „Ако загубят заводите си в Русия, това не представлява заплаха за компанията.“

Все пак някои компании са по-изложени от други. Според AlixPartners, алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi разчита на Русия за около 7,8% от глобалните си продажби на автомобили, докато на Русия се падат около 5,7% от глобалните продажби на Hyundai. В световен мащаб Русия представлява 2,1% от всички продажби на нови автомобили през 2021 г.

Специалисти казват, че дори затворените автомобилни заводи да се върнат в производство, те вероятно ще произвеждат по-малко превозни средства от обикновено поради икономическите проблеми в страната.