Aston Martin DB5
Автомобилът е от Class Grand Tourer – купе са 2 врати тип 2+2, 2 врати кабриолет (123 броя) и 2-врати шутинг брейк (13). Производстведени са 1023 бройки общо през периода 1963-1965 г. Двигателят е 3995 куб.см. Tadek Marek I6. Дължината на колата е 4,57 м при ширина 1,68 м.
Моделът е проектиран от италианския каросеростроител Carrozzeria Touring Superleggera. Той е еволюция на финалната серия на DB4. Серията DB е кръстена в чест на Дейвид Браун (собственик на Aston Martin през 1947-1972 г.). DB5 е известен с това, че е първата и най-признатата в киното кола на Джеймс Бонд, която първо се появява в Goldfinger (1964 г.).
Стандартното оборудване на DB5 включва накланящи се места, вълнени килими, електрически прозорци, хромирани стоманени колела, маслен радиатор, каросерия от магнезиева сплав, пълна кожена тапицерия в кабината и дори – пожарогасител. А на разположение е автоматична скоростна кутия – тристепенна Borg-Warner DG, като оригиналът е с четиристепенна, ръчна (с опция ускоряваща) в стандартния пакет, но скоро подменена със ZF петстепенна. Автоматичната опция след това се сменя с Borg-Warner Model 8, малко преди DB6 да замени DB5.
Мощността на двигателя е 282 к. с. при 5500 об./мин. Въртящият момент е 390 Нм при 3850 об./мин. Теглото е 1502кг , макс. скорост – 230 км в час, а ускорението до 97 км в час става за 8 сек.
През 1964 г. е въведен висококачественият DB5 Vantage с три двойни карбуратори Weber и ревизирани профили на разпределителния вал, Този двигател произвежда 315 к. с. Построени са само 65 купета DB5 Vantage.
Кабриолет моделът е предложен от 1963 г. до 1965 г. само в 123 бройки.
За Джеймс Бонд са произведени само две Aston Martin DB5 в сребърен цвят, при една от които не е имало джаджи. Въпреки че Йан Флеминг е поставил Бонд в DB Mark III в романа, DB5 е най-новият модел на компанията, когато филмът е бил направен.
Колата, използвана във филма, е първоначалния DB5 прототип, друга стандартна кола се използва за каскади. През януари 2006 г., едната от тях е на търг в Аризона, една и съща кола е първоначално закупена през 1970 г. от сър Антъни Бамфорд, от собственик на музей в Тенеси. Първият DB5 прототип, използван в Goldfinger с DP/216/1 номер на шасито, е по-късно освободен от оръжия и джаджи от Aston Martin и след това препродаден. След това се оборудва от последващите собственици с неоригинални оръжия. Шасито DP/216/1 DB5 е било откраднато през 1997 г. от последния си собственик във Флорида и в момента все още липсва.
Една и съща кола (регистрация BMT 216а) се използва отново в следващия филм, Thunderball, година по-късно. Един различен Aston Martin DB5 (регистрация BMT 214A) се използва през 1995 г. във филма Golden Eye, в които три различни DB5 са били използвани за снимките. The BMT 214A също се върна в Tomorrow Never Dies (1997 г.) и е създаден да участва зададени сцени в „Един свят не стига“ (1999 г.), но те са били изрязани при окончателното редактиране. Още един DB5 се появи в Casino Royale (2006 г.), този път с бахамски регистрационни табели и с ляв волан (предишните британски версии са с десен волан). Друг сребро-бреза DB5, с първоначалната регистрация BMT 216а, се използва в 23-ия филм за Джеймс Бонд, Skyfall (2012 г.).
На 1 юни 2010 г. е обявен на търг DB5, който се използва в Goldfinger и Thunderball. Собственикът (Джери Лий, президент и собственик на Радио WBEB във Филаделфия, Пенсилвания) първоначално е купил колата от компанията Aston Martin през 1969 г. На търг, DB5 е бил продаден за 2,6 милиона лири стерлинги.