Renault 4CV
Този модел също така се нарича Hino 4CV, Renault 4/4, Renault 760 и Renault 750. Произведени са по цял свят 1 105 543 бройки в периода 1947-1961 г. Това е компактен автомобил – седан и кабриолет с 4 врати, правен е с двигатели 760 о и747 куб. см и е с 3-степенна ръчна скоростна кутия. Дължината на автомобилчето е само 3663 мм, при ширина 1430 и височина 1470 мм, с тегло само 620 кг. 4CV е заменено от Dauphine. Предните врати се отварят срещу движението – характерна черта за конструкцията на малката каросерия.
Името на автомобила, 4CV, се отнася до френската абревиатура CV, за френския еквивалент на „конски сили“ – превод от VAPEUR Cheval. По това време, конските сили за дадено превозно средство са били използвани като данъчна класификация, която в случая на 4CV е четири конски сили.
През 1996 г. Renault представи концептуалния автомобил Renault Fiftie – в чест на 50-годишнината от дебюта на 4CV. Това е концепт с две врати, средно разположен двигател със стайлинг подобен на 4CV.
В конструкцията има влияние на Volkswagen. През ноември 1945 г. правителството кани Фердинанд Порше във Франция, за да се проучи възможността за преместване на проекта Volkswagen във Франция като част от пакета репарации. Последвалите събития показват различия в подхода между авто мениджърите и политиците от Четвъртата република. На 15 декември 1945 г. Порше е приканен да предостави съвети относно предстоящото Renault 4CV. По-рано с. г. национализираното Renault официално придобива нов шеф, (след смъртта при съмнителни обстоятелства на Луи Рено) – Пиер Лефоше.
Първият прототип има само две врати и е завършен още през 1942 г., още два прототипа са произведени в следващите три години.
Още през 1940 г., Луи Рено поставя задача да се направи кола като германската. Той е смятал, че това трябва да бъде автомобил от среден клас, но се преминава по-късно към малък икономичен модел, поради стагнацията след войната. На предната част на проекта се поставят няколко хоризонтални лайстни, които трябва да премахнат сходството с немската кола Volkswagen,
Една важна част от успеха на 4CV се дължи на новите методики, използвани при неговото производство, за първи път приложени от Безие Пиере, който проектирал трансферните линии, произвеждащи повечето от механични части за 4CV.
4CV в крайна сметка е представено на обществеността и медиите на Paris Motor Show 1946 и влиза в продажба година по-късно. Серийното производство започва в Биланкур няколко седмици след премиерата.
По-късно автомобилът става известен като Quatre Pattes, „Четири лапи“. 4CV първоначално е захранвано от 760 куб. см задно монтиран четирицилиндров двигател, свързан с три скорости ръчна скоростна кутия. През 1950 г., двигателят е заменен от 747 куб.см. версия Ventoux двигател с мощност 17 к.с.
До средата на 1949 г. това е най-популярната кола във Франция. Мощността се увеличава впоследствие до 21 к.с. като се вдига нивото на компресия. Автомобилът се ускорява от 0-90 км в час за 38 сек. и максималната скорост е 100 км в час. Двигателят е бил много еластичен – на втората и на най-високата скорост е можел да се ползва в диапазона 5 и 100 км в час. На първа скорост няма синхронизатор.
Пряко заменяне на 4CV е Dauphine, която стартира през 1956 г., но 4CV всъщност остава в производство до 1961 г. Затова и има последни модификации с двигател на Dauphine. Така 4CV е заменено от Renault 4, което използва същия двигател като 4CV и е продавано за подобна цена.
Въпреки че повечето от колите са произвеждани в завода в Биланкур, 4CV също се сглобява в седем други държави – Австралия, Белгия, Англия, Ирландия, Япония, Испания и Южна Африка.
4CV става първата френска кола, продадена в над един милион единици.