Архив

Mercedes утрои продажбите на електрически автомобили през първото тримесечие на 2022 г.

Като цяло, BEV (включително Smart) и PHEV сега представляват 15% от продажбите на нови автомобили по целия свят в Mercedes-Benz Cars

Mercedes EQE -2021

Mercedes EQE -2021

mercedes-benz.com

Mercedes-Benz увеличи продажбите си на електрически автомобили и plug-in хибриди с 37% до 67 800 единици през първото тримесечие на 2022 г. Продажбите на напълно електрически модели EQ се утроиха до 21 900 (+210%).

Plug-in хибридите постигнаха най-доброто си първо тримесечие досега с увеличение от осем процента до 45 900 автомобила – въпреки че те представляват значително по-големия дял от продажбите на xEV, растежът беше много по-нисък при plug-in хибридите. През същия период на миналата година Mercedes-Benz продаде само около 3475 PHEV по-малко, отколкото през 2022 г. – за разлика от производителя, производителят успя да увеличи продажбите на BEV с около 14 800 единици.

Като цяло, BEV (включително Smart) и PHEV сега представляват 15% от продажбите на нови автомобили по целия свят в Mercedes-Benz Cars. В Европа всеки трети лек автомобил, продаден от Mercedes-Benz, е електрифициран.

С увеличение от 210 процента в сравнение с първото тримесечие на 2021 г., Mercedes несъмнено нарасна по-силно от конкурентното си BMW. Въпреки това, базираната в Мюнхен компания, която също току-що публикува данните си за продажбите за първото тримесечие, е напред в абсолютно изражение: BMW Group достави 35 289 BEV между началото на януари и края на март. Това е „само” увеличение от 149,2 на сто.

Сравнение на plug-in хибридите не е възможно, тъй като BMW не ги изброява отделно в своя доклад. Това оставя поглед към акциите на BEV: при BMW 5,9% от всички доставки през първото тримесечие бяха изцяло електрически, а при Mercedes това беше 4,3%.

По отношение на общите продажби за всички видове задвижвания, компанията от Щутгарт продаде 501 600 единици, с добри 90 000 автомобила по-малко от BMW. Освен това спадът – поради тесните места в полупроводниците – беше по-голям от този на мюнхенската компания с -15 процента.

Mercedes не пуска данни за отделните електронни модели. Вместо това има само общото твърдение, че продажбите „се характеризират особено със силното търсене на моделите EQA, EQS и EQC“.

„В едно предизвикателно първо тримесечие успяхме да утроим продажбите си на акумулаторни електрически превозни средства и отбелязахме звезден резултат с нашия сегмент от най-висок клас превозни средства“, казва Брита Сигер, член на управителния съвет на Mercedes-Benz Group AG, отговорна за продажби на автомобили Mercedes-Benz. „Продължаващото силно търсене на нашите електрифицирани превозни средства във всички сегменти и пазари доказва, че клиентите желаят нашите EV и plug-in хибриди. И с лансирането на нашия нов SUV EQS на 19 април ние допълнително ускоряваме нашата трансформация.”