Архив

Главният изпълнителен директор на Renault се стреми да отхвърли последствията от Русия

Компанията планира да постигне напредък по разделните планове до юли

Нова версия на малкия акумулаторен електрически модел автомобил Zoe на Renault на изложба в представителство в Рединг, Великобритания REUTERS

Нова версия на малкия акумулаторен електрически модел автомобил Zoe на Renault на изложба в представителство в Рединг, Великобритания REUTERS

Създаване на отделни подразделения за електрически (EV) и превозни средства с ДВГ

Преговорите със синдиката са планирани до това лято

reuters.com/business/autos-transportation

ПАРИЖ, 7 април (Reuters) – Шефът на Renault (RENA.PA) Лука де Мео иска да продължи напред с плановете си за създаване на отделни подразделения за електрически (EV) и превозни средства с двигатели с вътрешно горене въпреки потенциално скъпо струващата несигурност относно интересите му в Русия, казаха три източника пред  Reuters.

Играейки на догонване с конкуренти като Tesla (TSLA.O) и Volkswagen (VOWG_p.DE), френският автомобилен производител за първи път очерта промяната на стратегията си през февруари, дни преди инвазията на Русия в Украйна, заявявайки, че планът му за преобразуване е изпреварил графика.

Вътрешна оценка на напредъка ще бъде направена след три месеца, казаха двама от източниците. Най-продаваните електромобили на групата Renault са Dacia Spring и Renault Zoe – отдавна лидер на пазара, но се превръща в остаряващ модел.

„Въпреки руския х-фактор, Лука де Мео иска бързо да пристъпи към създаването на двете подразделения“, каза един от източниците пред  Reuters.

Няколко работни групи активно работят по създаването на две отделни правни структури с кодово име „Ampere“ за електрическите и „Horse“ за топлинните и хибридните активи, казаха два от трите източника.

От Renault отказаха коментар.

Войната в Украйна доведе до това, че западните сили наложиха обширни санкции срещу Русия, оставяйки Renault, мажоритарен собственик на най-големия руски автомобилен производител Автоваз, изправен пред това, което де Мео нарече „много сложна ситуация“.

Renault в края на март заяви, че ще намали прогнозата си за оперативна печалба и паричния поток и обмисля некасово отписване на стойност 2,3 милиарда евро (2,4 милиарда долара), за да отрази потенциалните разходи за спиране на операциите в Русия.

Според трите източника Renault планира да постигне напредък в разделянето между електрически и конвенционални двигатели през следващите три месеца. През юли предстои вътрешна оценка на постигнатия напредък, казаха двама от източниците.

Преговорите със синдикатите трябва да започнат до лятото, каза третият източник.

Нарастващото предпочитание сред инвестиционните мениджъри към компании, фокусирани върху нисковъглеродните технологии, помогна на Tesla да се превърне в най-ценния производител на автомобили в света и накара някои инвеститори и анализатори да призоват други производители на автомобили да обмислят отделяне на бизнеса си за горене и електричество.

Един от източниците каза, че Renault все още преследва предварително обявен план, според който „чисто електрическо предприятие“ може да бъде базирано във Франция, докато отделно за двигатели с вътрешно горене и хибриди може да бъде базирано в чужбина и отворено за партньорства.

Няколко медии съобщиха тази седмица, че ръководството е съобщило на анализаторите, че са отворени всички възможности по отношение на предвиденото разделяне, включително отделяне на електрическата част на фондовия пазар.

Акциите на Renault, която планира брифинги за анализатори и инвеститори през есента на капиталовите пазари, загубиха около 30% от стойността си от началото на войната.