Архив

Mercedes-Benz Vans е произвел повече от 25 000 електрически ванове

Днешното електрическо портфолио включва както средни (EQV, eVito и eVito Tourer), така и големи микробуси (eSprinter) и ще бъде допълнено от изцяло електрически малки ванове (eCitan, EQT) през 2022 г.merch

greencarcongress.com

Mercedes-Benz Vans е произвел повече от 25 000 изцяло електрически ванове. Най-продаваният за електрически ванове е eVito, следван от eSprinter и EQV.

„Имаме ясна цел, искаме да бъдем водещ производител в областта на електрическите ванове в дългосрочен план. И за това имаме отлична отправна точка: В края на 2021 г. ние отново бяхме лидер на пазара както на средни, така и на големи eVans в Европа. Ние ясно сме съгласували нашата стратегия за по-нататъшно разширяване на тази позиция. С eCitan и, в бъдеще, EQT, ние завършваме нашата продуктова гама тази година, предлагайки eVans във всички сегменти.“, каза  Матиас Гайзен, ръководител на Mercedes-Benz Vans.

Още през 2010 г. Vito E-Cell беше първата малка серия акумулаторни електрически превозни средства, която слезе от производствената линия. Днешното електрическо портфолио включва както средни (EQV, eVito и eVito Tourer), така и големи микробуси (eSprinter) и ще бъде допълнено от изцяло електрически малки ванове (eCitan, EQT) през 2022 г. eVito беше представен през 2017 г., последвано от eSprinter през 2019 г. и EQV през 2020 г.

По този начин Mercedes-Benz Vans предлага изцяло електрически вариант на модела във всички сегменти и електрифицира цялото си портфолио. Производството на следващото поколение eSprinter ще започне в Чарлстън (Южна Каролина) през втората половина на 2023 г. и след това ще започне в Дюселдорф и Лудвигсфелде. Mercedes-Benz инвестира около 350 милиона евро в следващото поколение на eSprinter. От това около 150 милиона евро ще бъдат инвестирани в корекция на производството в трите завода.

Устойчивостта е основен ръководен принцип в Mercedes-Benz, поради което производството във всички заводи на Mercedes-Benz Vans ще бъде неутрално за CO2 от 2022 г., а по този начин и производството на следващото поколение на eSprinter.

От 2010 г. Mercedes-Benz Vans натрупа богат опит в производството на eVans, особено по отношение на гъвкавото производство на една производствена линия. eVito, EQV и eSprinter работят от същата производствена линия като техните колеги с двигатели с вътрешно горене. Това предлага предимството, че производството може да бъде адаптирано много точно към действителните нужди на пазара и не е необходимо да се създават допълнителни производствени линии.

До края на десетилетието вановете Mercedes-Benz ще бъдат готови да станат напълно електрически, където пазарните условия позволяват. От средата на десетилетието всички новоразработени ванове ще бъдат изключително електрически. Те са базирани на принципно новата, модулна и изцяло електрическа архитектура на превозното средство VAN.EA.

С бъдещия EQT, който все още е в процес на разработка, Mercedes-Benz Vans ще предложи вариант на електрически модел за търговски и частни клиенти в цялото портфолио след eVito, eSprinter, EQV и предстоящия eCitan.

След успешното зимно тестване с фокус върху характеристиките на шофиране, функциите за предварително кондициониране и климатичния комфорт, през следващите месеци са планирани допълнителни тестове с изцяло електрическия премиум малък ван в Южна Европа. Освен всичко друго, предварителният климатик е защитен и по време на зареждане и шофиране при пълно натоварване в жегата. EQT завършва портфолиото тази година с 5-местен автомобил, следван следващата година от 7-местен.