Архив

Toyota пуска акумулаторен електрически SUV bZ4X

Toyota планира да се разшири до около 70 електрифицирани модела в световен мащаб до 2025 г.той

bZ4X е изграден върху платформата e-TNGA, предназначена за BEV, първа за Toyota

Toyota пусна изцяло електрическия SUV Toyota bZ4X. Пристигайки в дилърите тази пролет с прогнозен пробег на EPA до 252 мили (за моделите XLE с предно задвижване, въз основа на стандартите за тестване на EPA), 2023 Toyota bZ4X ще има начална цена от $42 000.

bZ4X е първият автомобил на Toyota, пуснат на пазара в рамките на глобалната серия bZ — „Beyond Zero“, като на хоризонта има повече превозни средства bZ, които възнамеряват да издигнат сегмента на BEV за години напред. Toyota планира да се разшири до около 70 електрифицирани модела в световен мащаб до 2025 г. Тази бъдеща гама ще включва 15 специализирани BEV, включително седем с прозвището на марката bZ (Beyond Zero).

Предлага се както с предно задвижване (FWD), така и с задвижване на всички колела (AWD), изцяло електрическият bZ4X произвежда мощност от 201 конски сили за FWD и оценка на конски сили от 214 за AWD. Приблизителното време за ускорение 0-60 е 7,1 секунди за FWD и 6,5 секунди за AWD.

Моделът XLE FWD има оценка на пробег от EPA до 252 мили. Моделът XLE AWD има изчислен обхват на EPA до 228 мили. Оценката на EPA за икономия на гориво за XLE FWD е 131 MPGe градско, 107 MPGe магистрала и 119 MPGe комбинирано. Оценката на EPA за икономия на гориво за XLE AWD е 114 MPGe градско, 94 MPGe по магистрала и 104 MPGe комбинирано.

bZ4X е изграден върху платформата e-TNGA, предназначена за BEV, първа за Toyota. Чрез тази архитектура bZ4X постига нисък център на тежестта и по-голяма твърдост благодарение на пакета литиево-йонни батерии с голям капацитет, поставен под пода.

тойоУправлението се дължи отчасти на структурата на напречната рамка на батерията, която допринася за цялостната твърдост на автомобила. Приемането на олекотена структура на каросерията със секции от високоякостни стоманени подсилени компоненти на рамката около батерията, съчетани с динамично окачване, допринасят за пъргавата отзивчивост на bZ4X.

Интелигентната функция на газта осигурява по-плавно усещане при ускоряване и забавяне, а потискането на приплъзването осигурява контрол върху хлъзгави пътища. Функцията Regenerative Braking Boost Mode намалява честотата на натискане на педала на спирачката, което помага за намаляване на тежестта върху водача.

Инженерният екип също така се фокусира върху функции, които помагат за оптимизиране на енергоспестяващия и обхвата на круиз за целогодишно шофиране. В допълнение към избора на аеродинамичен дизайн и усилията за намаляване на телесното тегло, следните системи и оборудване бяха приети за намаляване на консумацията на енергия, особено мощността, използвана за отопление в студен климат:

В съчетание с Multi-terrain Select, новата AWD система с X-MODE може да се използва в два режима (Сняг/Мръсотия и Сняг/Кал) за справяне с хлъзгави или неравни повърхности.

За неасфалтирани и неравни пътища включването на режим Сняг/Кал задейства спирачките на въртящите се колела, за да създаде ефект на диференциал с ограничено приплъзване (LSD) за допълнително сцепление. Този режим се справя и с по-меките пътни настилки, покрити със силен сняг, осигурявайки по-голяма стабилност на автомобила чрез автоматично позициониране на гумите да се плъзгат по начин, който изчиства снега или калта. В ситуации на спускане, които изискват от водача да приложи силно спиране, системата за подпомагане на спускане помага за поддържане на постоянна скорост, за да позволи на водача да се концентрира върху управлението.

Друга характеристика на системата AWD е Grip-Control, система с ниска скорост, която използва модулация на мощността на моторното задвижване, за да постигне способни офроуд характеристики по време на завои. Тази функция е разработена като добавена функция X-MODE за определяне на характеристиките на пътната повърхност и поддържане на постоянна скорост, за да се предотврати подхлъзване по неравни пътища, което позволява на водача да се съсредоточи повече върху управлението.

Всички модели bZ4X са оборудвани с гнездо J1772/CCS1 (Combined Charging System (CCS)), което позволява както домашно,тойота1 така и обществено зареждане. Бордовото зарядно устройство с мощност 6,6 кВт позволява на bZ4X да се зарежда от ниско до пълно за около 9 часа със зарядно устройство от ниво 2 у дома или на обществено зарядно устройство (при оптимални външни температури).

Новите собственици на bZ4X могат също да включат система за домашно зареждане ChargePoint в цената на покупката или наемането на ново превозно средство, тъй като те ще имат опцията да закупят зарядно устройство ChargePoint Home Flex Level 2 от участващи представителства на Toyota или директно от ChargePoint онлайн. ChargePoint Home Flex е сертифициран по ENERGY-STAR и поддържа Wi-Fi, може да се инсталира на закрито или навън, идва с 23-футов кабел за зареждане за поддържане на различни конфигурации за паркиране и може да зарежда електрически превозни средства до девет пъти по-бързо от стандартен контакт . Преведено за bZ4X, домашното зарядно устройство може да зарежда до 25 мили обхват на час и да зарежда напълно батерията, когато е включена през нощта.