BMW iX5 Hydrogen – последни зимни тестове в един от най-студените региони в света
Тестовете потвърждават: задвижването с водородни горивни клетки издържа дори на най-ниските температури
bmwgroup.com
BMW Group впечатляващо демонстрира с BMW iX5 колко изключително надеждни и подходящи за ежедневна употреба са алтернативните системи за задвижване без CO2 – предлагащи неограничено удоволствие от шофирането дори при екстремни метеорологични условия. Тази определяща тенденция прозрение се предоставя от текущите зимни тестове на BMW iX5 Hydrogen с неговата иновативна технология на водородни горивни клетки. Устойчивият модел се доказва в един от най-студените региони в света, точно на Арктическия кръг, подлагайки се на множество изпити за шофиране по обществени пътища, както и в тестовия център на BMW Group в Арьеплог в Северна Швеция.
Данните, получени досега от взискателната тестова програма, представляват важен етап за BMW Group в развитието на удоволствието от шофирането без CO2. Въпреки суровите температури под нулата и най-трудните условия като лед и сняг, всички задвижващи компоненти на BMW iX5 Hydrogen – от системата на горивните клетки до резервоарите за водород и акумулаторната батерия до централния блок за управление на превозното средство – впечатляващо подчертават своите надеждност и пригодност за ежедневна употреба.
Малка серия от BMW iX5 Hydrogen ще бъде произведена преди края на 2022 г.
Тестването при екстремни метеорологични условия е предпоставка в процеса на разработка на превозното средство. След като надеждността на превозното средство е преминала през неговите стъпки в голямо разнообразие от ситуации, серийното производство може да започне. BMW iX5 Hydrogen успешно преминава през обширни тестове на дълги разстояния и метеорологични условия от няколко месеца като част от процеса на разработка на BMW Group.
Целта е до края на годината да се произведе малка серия от модела. В същото време компанията се ангажира с бързото разширяване на мрежата от бензиностанции с водород: „Зимните тестове при екстремни условия ясно показват, че BMW iX5 Hydrogen също може да осигури пълна производителност при температури от -20°C и следователно представлява жизнеспособна алтернатива на превозно средство, захранвано от акумулаторно-електрическа задвижваща система“, казва Франк Вебер, член на управителния съвет на BMW AG. „За да можем да предложим на нашите клиенти система за задвижване с горивни клетки като атрактивно решение за устойчива мобилност, също трябва да има достатъчно обширна водородна инфраструктура.
Една особено очарователна характеристика на задвижването с водородни горивни клетки: дори при изключително ниски температури, то по никакъв начин не отстъпва на конвенционалния двигател с вътрешно горене по отношение на ежедневната употреба. Шофьорите разполагат с пълната мощност на системата малко след стартиране – дори и в мразовития студ. Обхватът също е неограничен. Нещо повече, отнема само три до четири минути, за да се напълнят водородните резервоари, дори при мразовити условия.
Юрген Гулднер, ръководител на технологиите за водородни горивни клетки и проекти за превозни средства на BMW Group, не се съмнява, че технологията за водородни горивни клетки на BMW Group скоро ще бъде привлекателна алтернатива в областта на устойчивата мобилност за ежедневния живот: „Независимо от времето на годината и външните температури, задвижването с водородни горивни клетки съчетава най-доброто от двата задвижващи свята: мобилността без емисии на електрическо превозно средство и неограничената пригодност за ежедневна употреба, включително кратки спирания за зареждане, с които всички сме запознати от моделите с горене двигатели.”
Една от най-важните предпоставки за индивидуална мобилност с превозни средства с горивни клетки е не само наличието на водород, произведен от регенеративно генерирана енергия, но и национална инфраструктура за доставка. Ето защо BMW Group подкрепя усилията на Европейската комисия за прилагане на Регламента за инфраструктурата за алтернативни горива (AFIR) за паралелно разработване на водородни бензиностанции и инфраструктура за електрическо зареждане.
Широкият ангажимент на BMW Group към технологията на водородните горивни клетки подчертава ясното й твърдение, че е най-успешният и устойчив първокласен производител за индивидуална и чиста мобилност, предлагащ широка гама от CO2-неутрални задвижващи системи.