VW увеличава доставките на електрически превозни средства с 65%
Европа води за тримесечието в абсолютните доставки на BEV с 58 400 превозни средства или 59 процента от всички BEV от VW Group
Източник: volkswagen-newsroom.com
Volkswagen Group увеличи доставките си на напълно електрически превозни средства с 65% през първото тримесечие на 2022 г. в сравнение със същото тримесечие на предходната година. Въпреки тесните места в доставките на полупроводници и кабелни снопове, 99 100 BEV бяха предадени на клиенти до края на март.
Това се сравнява с 60 000 бройки през първото тримесечие на 2021 г. Според средните стойности най-голямо увеличение е постигнато в Китай, където 28 800 клиенти са получили доставка на BEV на група от марката – повече от четири пъти повече, отколкото през същия период на миналата година. Все пак трябва да се спомене, че марката VW не започна доставките на модели MEB в Китай до средата на 2021 г. Следователно 6 200-те BEV от Q1 2021 г. са отчетени само от модели, които не са на платформа MEB.
Докато най-големият ръст (по споменати причини) беше в Китай, Европа води в абсолютните доставки на BEV с 58 400 превозни средства или 59 процента от всички BEV от VW Group, доставени в Европа. В САЩ 7900 BEV от марките на Group бяха доставени на клиенти (осем процента от доставките на BEV на Group).
Разбита по марки, основната марка на Volkswagen представлява най-много регистрации на електронни превозни средства. По-конкретно, имаше 53 400 BEV с логото на VW през първото тримесечие на 2022 г. Следва марката Audi с 24 200 автомобила (дял: 24 процента), Porsche с 9 500 превозни средства (дял: десет процента), Skoda с 8 800 превозни средства (дял: девет процента) и Seat/Cupra с 2200 превозни средства (дял: два процента).
Сред марките най-висок ръст отбеляза Skoda – тук се забелязва началото на доставките на Enyaq iV. В сравнение с 2500-те BEV през първото тримесечие на 2021 г., 8800-те превозни средства от тази година съответстват на ръст от 259,7%.
Марката VW Леки автомобили нараства със 73,7%, Audi с 66,2% с Q4 e-tron. При Seat/Cupra продажбите на BEV дори леко намаляха с минус 1,4%. При Porsche увеличението от 4,4% (от 9100 на 9500 бройки) е управляемо. От една страна, производството на Taycan вече работи с пълна скорост през първото тримесечие на 2021 г. поради ситуацията с поръчките и оттогава не е добавен нов модел BEV (за разлика от другите марки). В допълнение, производството на Taycan също беше засегнато от прекъсването на производството поради липса на кабелни снопове от Украйна.
По отношение на моделите доминират превозните средства MEB. Най-продаваният модел с 30 300 бройки беше VW ID.4, който, както е известно, се предлага като „световен автомобил“ на множество пазари по целия свят. Следва голям марж от VW ID.3, който е ограничен до Европа, с 13 000 автомобила. Audi Q4 e-tron (включително Sportback) достави 10 700 автомобила през първото тримесечие, а първият не-MEB модел, Audi e-tron (отново включващ Sportback), 10 300 единици. Топ 5 се допълва от Porsche Taycan (включително Cross Turismo) с 95,00 автомобила.
Поради голямото търсене, Групата се счита за добре позиционирана за текущата година. Само в Западна Европа книгата с поръчки на BEV възлиза на около 300 000 превозни средства.
„Търсенето на нашите изцяло електрически превозни средства е много голямо в световен мащаб и нашите книги за поръчки са съответно добре попълнени. Увеличението на доставките на BEV би било значително по-високо без настоящите тесни места в доставките“, казва Хилдегард Вортман, член на изпълнителния съвет на групата, отговорен за продажбите. „В хода на годината очакваме допълнителен попътен вятър от други изключително атрактивни модели и постепенно подобряване на ситуацията с полупроводниците. За годината като цяло, ние продължаваме да сме твърдо насочени към дял на BEV от 7 до 8 процента.”