Архив

Mercedes-Benz обръща конвенционалната мъдрост с главата надолу..

През 2022 г. всеки Mercedes-Benz, – с напълно електрическа или хибридна версия, налична на пазара

EQXX е суперикономичната концепция

EQXX е суперикономичната концепция

Т. г. ще бъде годината, в която компанията ще е инвестирала 11 милиарда долара, за да гарантира електрификацията си.

Докато разкрива подробности за проекта, главният изпълнителен директор Маркус Шефер, каза:

„Нашите електрически превозни средства ще се произвеждат в шест завода на три континента. Ние се обръщаме към всеки пазарен сегмент: от интелигентния fortwo seater до големия SUV. Батерията е ключовият компонент на електронната мобилност. Тъй като батериите са сърцето на нашите електрически превозни средства ние поставяме голям акцент върху изграждането им в нашите собствени фабрики. С нашата глобална акумулаторна мрежа, ние сме в отлична позиция: Тъй като сме близо до нашите заводи за превозни средства, можем да осигурим оптимално предлагане на производство.“

Неотдавна британското автомобилно издание Car писа, че, ако се върнем няколко години назад, тогава стратегията на Mercedes за електрификация тогава  още е „била в морето“. „Въпреки че доминира в нова електрифицирана Формула 1 от 2014 г., Щутгарт – подобно на немските си колеги – беше оставен в праха от новите, поръчкови продукти на Tesla, Nisasan и други.

Но към 2022 г. нещата изглеждат много различно за германците.“

Новата гама от електрически автомобили на Mercedes кръстена EQ

Средноразмерния SUV EQC

Средноразмерния SUV EQC

– се разраства всеки месец: започна със средноразмерния SUV EQC, но сега включва всичко от поръчаната лимузина EQS до електрически задвижвани модели АМГ. И за разлика от тези ранни EQ, които просто смениха двигателя с вътрешно горене с електромотор, най-новите електрически превозни средства на Mercedes са проектирани от самото начало, за да бъдат електрически. Налице е и възраждането на подмарката SMART, въпреки че това вече е съвместно партньорство с китайското Geely.

Така или иначе, бъдещето за Mercedes е пристигнало.

Новата електрическа революция струва пари и това означава, че марките се стремят да насочат парите си за научноизследователска и развойна дейност в едно универсално решение, което може да бъде адаптирано за различни модели. EVA2, е текущата версия на платформата на електрическите автомобили на Mercedes. Това е, което е позиционирано под големия, луксозен седан – EQS, и малко по-малкия, малко по-малко луксозен седан EQE, който има междуосие с 90 мм по-късо от  EQS, и 10 модула батерии, а не 12.

EVA означава

архитектура на електрически превозни средства,

а 2 означава, че това е поколение или половин поколение, различно  от EVA1 и EVA1.5. Тези по-ранни версии бяха адаптирани от платформи за автомобили с вътрешно горене, докато EVA2 беше проектирана отначало като архитектура само с електричество.

EVA2, за разлика от предишните платформи, е свързана с наличието на батерии под седалките и електрически двигател на задната ос или по един на всяка ос, без физически връзки между предната и задната ос.

Към EQS скоро ще се присъедини всъдеходът EQS с до седем места – който има същото междуосие като седан, но е с 205 мм по-висок – и EQE SUV, по-високата версия на EQE, превръщайки се в електрически еквивалент на GLE.

EVA2 се предлага в различни размери, но не е безкрайно разтеглива или свиваща се. Производството на аплодираната концепция EQXX – по същество изцяло електрически заместител на C-Class – вероятно ще бъде изградено на различна платформа, наречена MMA, създадена специално за компактни и средни електрически превозни средства.

В продажба сега – Mercedes EQA

– електрически SUV, базиран на GLA с двигател с вътрешно горене – е вторият напълно електрически SUV на Mercedes,

Електрическият миниван Mercedes EQV

Електрическият миниван Mercedes EQV

следващ стъпките на по-големия EQC. Той е съперник на Audi Q4 e-Tron, въпреки че последният се възползва от използването на платформа, която е проектирана от самото начало да бъде електрическо превозно средство. EQA няма този лукс.

Това обаче не означава, че колата е лоша: батерията от 66,5 кВтч осигурява  между 250 и 264 мили в зависимост от спецификацията. EQA 250 има единичен двигател от 187 к. с., който задвижва предните колела, което води до 0-62 мили в час за 8,9 секунди, докато EQA 300 и 350 добавят втори двигател отзад за задвижване на четирите колела. Последният е най-мощният, развива 288 к. с. и ускорява 0-100 км/ч за шест секунди, въпреки че максималната скорост от 99 км/ч е постоянна през цялото време.

Mercedes EQB е електрически кросоувър,

който беше разкрит на автомобилното изложение в Шанхай през април 2021 г. и трябва да се появи в Европа преди годината да изтече. Той е с подобен размер и форма на GLB, но заема голяма част от задвижването от по-малкия EQA.

Използва се същата батерия от 66,5kWh и се очаква подобен обхват от 260 мили. EQB 250 ще бъде предложението от начално ниво при стартиране със 187 к. с., докато EQB 350 трябва да има на разположение около 240 к. с.

В продажба от средата на 2022 г. ще влезе

Mercedes EQE - по същество  седан

Mercedes EQE – по същество седан

Mercedes EQE – по същество  седан

с четири врати на следващото поколение E-класа и по външния вид като по-малка версия на лимузината EQS.

EQE 350 използва батерия от 90 кВтч и разполага с един двигател на задната ос, произвеждащ 288 к. с. – комбинация, която Mercedes казва, че ще доведе до впечатляващите 410 мили пробег. Може да се отдаде голяма част от това на елегантния профил на автомобила: Merc смята, че EQS е най-аеродинамичният автомобил в света с коефициент на съпротивление от 0,2.

В продажба сега е и Mercedes EQS

– електрическият еквивалент на лимузината S-класа, който беше пуснат в продажба през септември 2021 г. Следват още версии, но първоначалното предлагане на EQS 450+ със задно предаване носи със себе си 329 к. с. и пробег от 453 мили благодарение на огромна батерия от 107,8 кВтч. На по-късна дата се очаква версия, настроена на AMG: смята се, че има на разположение 700 к. с.

S-класата е известна с технологията си колкото всичко друго, а EQS не е по-различен. Затова ще бъде електрическо превозно средство по избор за богатите бизнесмени с екологична съвест.

В продажба сега е също електрическият миниван Mercedes EQV –  пуснат на пазара през лятото на 2020 г. с цени, които го поставят в „скъпия“ край на спектъра на превозвачи-превозвач-миниван. Батерия от 100 kWh е достатъчна за пробег от 213 мили.

В продажба  в края на 2022 г. ще бъде EQS SUV

– с 200 мм по-висок от стандартната лимузина, с подобрен дизайн и повече седалки.

В продажба сега е и Mercedes EQS

В продажба сега е и Mercedes EQS

Обявени са три версии на задвижващия агрегат: EQS 450+, 450 4Matic и 580 4Matic. И двата 4Matic твърдят, че имат до 380 мили и всяка версия има възможност за бързо зареждане с мощност 200 кВт. EQS SUV на Merc ще пристигне по-късно през 2022 г.

EQXX е суперикономичната концепция,

проектирана от самото начало, за да бъде възможно най-ефективна, както и да демонстрира нова технология от Щутгарт, която ще бъде въведена в бъдещи серийни автомобили.

Коефициентът на съпротивление е забележителните 0,18 Cd – надминава 0,20 на EQS – постигнато чрез формата на автомобила – нисък нос, заострен отзад, гладък между тях – с малко помощ от подвижни клапи отпред и дифузьор отзад, които изпъква повече при по-високи скорости.

Аеродинамиката също е проектирана да охлажда електричеството – въздушният поток под автомобила преминава под охлаждаща плоча, която отнема по-голямата част от излишната топлина.

„В рамките на пет години ще имаме цяло семейство“, казват от маркетинга на компанията. „До 2025 г. 15-25% от гамата на Mercedes ще бъдат изцяло електрически. Добавете PHEV и те ще съставляват 50% от нашата гама.“

И така – електрическата революция идва. Колата вече не е просто платформа, това е цифрова платформа.

Може да очакваме скоро конвенционалната мъдрост да бъде обърната с главата надолу…