Архив

Паневропейски проекти доставят 100 водородни таксита на Копенхаген

Датското правителство е поставило за цел всички таксита да бъдат с нулеви емисии до 2030 г.водорродни таксита

Два паневропейски проекта – проектите ZEFER (таксита с нулеви емисии за въвеждане в Европа) и H2ME2 (Hydrogen Mobility Europe), и двата финансирани от Европейското партньорство за чист водород – разположиха 100 водородни таксита в Копенхаген с базирана на приложение таксиметрова компания DRIVR. Toyota Mirais работи на зелен водород от възобновяема енергия, след инсталирането и откриването на нова станция за зареждане с водород (HRS) в града.

Това последно разгръщане на таксита означава, че по-широкият проект ZEFER е постигнал пълния си набор от 180 FCEV в паркове с висока степен на използване, затворени в цяла Европа с разполагане в три столици (Париж, Лондон и Копенхаген).

Разгръщането на таксита в Копенхаген ще допълни 60 таксита, изпратени преди това в компанията за водородни таксита Hype by STEP (Société du Taxi Électrique Parisien) в Париж, и 60 други леки коли в Лондон, разположени между частна фирма Green Tomato Cars (50) и Metropolitan Полиция (10).

Към днешна дата 120-те превозни средства, експлоатирани по проекта ZEFER, са изминали повече от 7 милиона километра (4,35 милиона мили), захранвани само с водород. Този висок пробег се постига, тъй като проектът умишлено е насочен към приложения с много дълъг ежедневен пробег, които са най-подходящи за превозни средства с водород.

Те са постигнали това без сериозни инциденти в безопасността или надеждността, а производителността на превозното средство е оценена високо от водачите и мениджърите на автопарк, с ограничени повреди или проблеми, свързани директно с водородното задвижване.

Датското правителство е поставило за цел всички таксита да бъдат с нулеви емисии до 2030 г.; DRIVR спечели обществената поръчка за предоставяне на ad hoc таксиметрови услуги в град Копенхаген. 100-те нови водородни таксита ще допълнят съществуващия автопарк на DRIVR с ниски емисии, който вече включва хибридни, акумулаторно-електрически и водородни превозни средства.

„Докато се стреми да разгърне своята платформа в 15 нови града до 2024 г., Hype вярва, че водородът е едно от най-подходящите решения за интензивна и произволна мобилност и че пазарът на таксита може да играе ключова роля за ускоряване на приемането на водород от професионалисти в мащаб. Радваме се да видим, че DRIVR засилва интегрирането на водород сред своите решения. Това показва, че благодарение на подкрепата на програми като ZEFER, все по-голям брой играчи поемат по пътя на водорода. Ранните осиновители определено ще имат предимство и ще използват опита си напред.“, заяви Матио Гардис, президент на Hype.