Архив

BMW планира електрически седан и SUV за „Neue Klasse“

Напоследък стана по-вероятно BMW да се откаже от двигателите с вътрешно горене в новата класа и да въведе изключително електрически автомобили

bmwgroup.com

Главният изпълнителен директор на BMW Оливър Зипсе разкри някои нови подробности за новото поколение електрическиbmw-1x1-2022-05 автомобили, базирано на новата класа, планирано от 2025 г. по време на конферентния разговор относно полугодишния отчет на групата.

Вече беше известно, че BMW планира модел в сегмента на Серия 3, базиран на New Class – това каза Зипсе през май, когато обяви бизнес данните за първото тримесечие. Това беше изтълкувано от мнозина като потвърждение за електрически седан, но поради откритата формулировка можеше да бъде и електрически SUV в размер 3-Series – като заместител или допълнение на iX3, който, както е известно, все още се базира на платформата на двигателя с вътрешно горене.

Сега е ясно – BMW планира и двете. Както Зипсе обяви сега, ще има и „спортен SUV“ при лансирането заедно с електрическия седан в сегмента на Серия 3. Zipse обещава първи цифров преглед на новия клас за IAA 2023.

Има и допълнителни изявления относно производството: след първото пускане на новата класа през 2025 г. в новия завод за електрически автомобили в Дебрецен, Унгария, превозни средства, базирани на новата платформа, също ще излязат от производствената линия в главния завод в Мюнхен от 2026 г. До края на това десетилетие новият клас вече трябва да представлява повече от половината от глобалните продажби.

BMW не представи Новата класа с всички детайли в презентация. В официални изказвания и интервюта членове на борда като Зипсе или члена на борда за развитие Франк Вебер продължиха да говорят за новата платформа. Детайлите обаче продължиха да се променят, поради което анализаторите вече бяха критикувани, че човек не знае „каква е тази платформа“. Например дали ще бъдат възможни двигатели с вътрешно горене и хибриди на платформата, която първоначално беше обявена като „клъстерна архитектура“ за всички модели от серия 1 до серия 7. Напоследък обаче стана по-вероятно BMW да се откаже от двигателите с вътрешно горене в новата класа и да въведе изключително електрически автомобили.

Но изключително електрическо задвижване не означава изключително електричество от батерии: Зипсе казва, че в допълнение към BEV ориентацията на новата класа, „можем да си представим и водородно задвижване за това ново поколение превозни средства“. „Ние твърдо вярваме, че комбинацията от BEV, горивни клетки и високоефективни двигатели с вътрешно горене е най-добрият подход за системата като цяло в момента“, казва Зипсе. „Ролята на водорода в индивидуалната мобилност също се нуждае от преоценка. Според нас водородът е липсващото парче от пъзела, което може да допълни електромобилността на места, където електрическите задвижвания на батерии не могат да получат сцепление.“

В друга точка от речта си Зипсе хвали, че компанията е „перфектно на път с технологично гъвкав подход“. Зипсе не навлиза в подробности за това как плоските батерии и цилиндричните резервоари за водород под налягане трябва да бъдат оптимално интегрирани в архитектурата на автомобила – или дали BMW планира да използва различна технология за съхранение на водород. iX5 Hydrogen, който ще бъде първият FCEV на BMW, който ще влезе в дребномащабно производство в края на тази година, вероятно все още ще използва цилиндрични резервоари от 700 бара, изработени от композитен материал от въглеродни влакна. BMW също участва в изследователски проект за по-плоски резервоари за водород – обаче досега не беше ясно кога такива системи за съхранение трябва да бъдат готови за серийно производство.