Не, BYD не е изпреварила Tesla като производител номер едно в света на електромобили
BYD в момента продава както чисто електрически, така и хибридни автомобили, докато Tesla е изключително производител на електрически превозни средства
Въпреки доклада за противното, Tesla все още е номер едно в света производител на електрически превозни средства (EV) – въпреки че регистрира първия си спад в продажбите от няколко години благодарение до голяма степен на двумесечното блокиране на Шанхай срещу COVID.
Китайският автомобилен производител BYD е продал 641 000 превозни средства през първата половина на 2022 г. Това беше погрешно съобщено от Financial Times, наред с други, писали, че е станал „най-големият производител на електрически превозни средства в света по продажби“.
Докато общите продажби на BYD за първото полугодие са по-добри от Tesla (564 000) с 13% през същия период, трябва да се отбележи, че BYD в момента продава както чисто електрически, така и хибридни автомобили, докато Tesla е изключително производител на електрически превозни средства.
Според по-ранни данни, публикувани от BYD, китайската фирма е продала 4635 превозни средства с ICE през първото тримесечие (от януари до март). През март продажбите на BYD бяха разпределени поравно между plug-in хибриди и чисти електромобили.
BYD направи последното си неелектрифицирано превозно средство през март тази година и потвърди през април, че вече няма да произвежда автомобили само с двигатели с вътрешно горене (ICE).
Целта на компанията за продажби за 2022 г. е 1,5 милиона автомобила. С проблемите с веригата за доставки и възможността за локално блокиране на COVID в различни части на Китай, не е ясно дали подкрепяната от Уорън Бъфет фирма ще постигне високата си цел.
Дори и да не успее, 2022 г. ще бъде година на огромен растеж за фирмата. През 2021 г. BYD продаде 600 000 електрифицирани (EV, PHEV и хибридни) превозни средства — цифра, която вече надмина през средата на тази година.
Миналия месец пазарната капитализация на BYD изпревари тази на Volkswagen, което го направи третият най-ценен производител на автомобили в света.
В момента пазарната капитализация на BYD възлиза на 132 милиарда щатски долара (190 милиарда долара), след Tesla със 712 милиарда щатски долара (1 трилион долара) и Toyota с 212 милиарда
щатски долара (305 милиарда долара).
Цената на акциите на Volkswagen падна с 30 процента през последния месец и пазарната му капитализация сега е само 88 милиарда щатски долара (127 милиарда долара).
Като част от агресивните планове за растеж на компанията, BYD пуска нови модели..
В допълнение към това, BYD се стреми да се превърне в основна сила като доставчик и скоро ще започне да доставя пакети литиево-йонни батерии на Tesla за седаните Model 3 и кросоувърите Model Y.