Архив

Всички паркинги в Брюксел трябва да осигурят зареждане на EV до 2025 г.

11 000 зарядни станции с по два щепсела до 2035 г. са само една от няколкото мерки за декарбонизация

brusseltimes.com

Регионалното управление на Брюксел постанови, че всички паркинги в и около региона на белгийската столица с десет илиbruessel-brussel-ladestation-charging-station-2022-01-min повече места за паркиране трябва да предлагат точки за зареждане на електрически автомобили от 2025 г. Колко – зависи от размера на паркинга и постепенно ще се увеличават до 2030 г.

Според доклад на Brussels Times управлението реши, че до 2025 г. офис паркингите ще трябва да осигурят поне десет процента от местата за паркиране със съоръжения за презареждане до 1 януари 2025 г. и 20% до 1 януари 2030 г. Брюксел определя тази квота за обществените паркинги на 5% до 2025 г. и 10% до 2030 г.

Ален Марон, брюкселски министър на климатичния преход и околната среда, каза, че управлението е „ангажирано да подкрепи хората в Брюксел в преминаването им към електрически превозни средства, като предлага все повече и повече станции за зареждане във всички области. С този указ ще предложим повече точки за зареждане в паркингите, така че всеки да има лесно достъпно решение за зареждане.“

Наистина, управлението на Брюксел се ангажира от известно време и първо реши да настоява за точки за зареждане на електрически превозни средства през 2020 г. И все пак градът е далеч от целта да има 22 000 обществени точки за зареждане до 2035 г. – 20 000 повече от сегашните на разположение.

Поради това Брюксел се опита да намали регулаторната бюрокрация през 2021 г., за да улесни инсталирането на станции за зареждане в обществени и частни паркинги. Целта беше да се съкрати времето между кандидатстването и одобрението от шест на два месеца. Още тогава Брюксел планираше да издаде нов указ, който да определи кои сгради трябва да осигурят колко точки за зареждане в своите паркоместа, въпреки че проблемите с регулирането на безопасността остават.

11 000 зарядни станции с по два щепсела до 2035 г. са само една от няколкото мерки за декарбонизация. През 2018 г. Брюксел въведе зона с ниски емисии, която не допуска стари дизелови (Евро 0-3) и бензинови (Евро 0-1) превозни средства. Регионалното управление на Брюксел иска да забрани дизеловите превозни средства от 2030 г. и бензиновите превозни средства от 2035 г. Поради това градът инвестира в обществен транспорт и мерки за насърчаване на ходенето пеша и колоезденето.