Tesla ще проектира малка EV платформа
Ще надмине производството на всички останали превозни средства на компанията взети заедно
Основна цел – да станат електрическите автомобили по-евтини
insideevs.com, electrek.co
Илън Мъск потвърди по време на конференцията относно новите тримесечни данни, че сега фокусът на Tesla е върху разработването на нова платформа за по-малки електрически автомобили. Целта с третата платформа на Tesla, след тези за Model S/X и Model 3/Y, е да намали наполовина разходите.
„Превозното средство от следващо поколение ще струва около половината от платформата 3/Y и ще бъде по-малко. Мисля, че със сигурност ще надмине производството на всички останали превозни средства взети заедно“, каза Мъск в обаждането след публикуването на финансовите данни.
Мъск вече беше обявил за основна цел в миналото да направи електрическите автомобили по-евтини. Вече има безброй дизайнерски скици на Tesla за 25 000 долара от фенове и медии, а също така имаше спекулации за възможни имена на модели като Model 2 или Model Q – и за LFP батерии от BYD. В началото на годината обаче Мъск изненадващо обяви, че Tesla в момента не работи върху началното ниво на Tesla, защото има твърде много работа. Така че настоящото съобщение е един вид отстъпление.
Фактът, че екипът за разработка на нови превозни средства вече може да постави своя „основен фокус“ върху новата платформа, според Мъск, стана възможен, защото „приключихме с инженерството за Cybertrucks и Semi“. „Очевидно ще вземем всичко, което научихме от S, X, 3, Y, Cybertruck и Semi, в тази платформа“, каза изпълнителният директор на Tesla. „Но ние сме на цел 2 към 1. Опитваме се отново да стигнем до тези 50% [от разходите].“
Вместо да станат по-евтини, цените на Tesla напоследък се покачиха поради веригите за доставки, инфлацията и търсенето. Новата платформа – колкото и много по-малка да е тя – е предназначена да може да произвежда автомобили наполовина по-евтино с половината труд на половината фабрично пространство. Поне такъв е планът. В САЩ базовата цена за Model 3 в момента е около $48 500, в Германия тя е 52 890 евро преди субсидиите.
Мъск не даде подробности за ключови данни като размер на батерията, обхват, мощност на зареждане или шофиране в разговора. Въпреки това се очаква платформата да играе важна роля в многократно заявената дългосрочна цел на Tesla за увеличаване на продажбите с 50 процента годишно: Мъск заяви, че превозните средства, базирани на платформата, трябва да произвеждат повече обем от „всички други превозни средства на Tesla взети заедно ”.
Мъск щедро пропусна още една цифра: годината, през която новата платформа трябва да бъде готова.