Архив

Изпълнителният директор на Stellantis: Европейските стандарти за автомобилни емисии са „отклонение“

Карлос Таварес на конференция в Берлин във вторник

reuters.com/business/autos-transportation

БЕРЛИН, 25 октомври (Reuters) – Несигурността относно бъдещето на европейското регулиране на автомобилните емисии дава допълнително предимство на китайските конкуренти, които вече са напред в играта, каза главният изпълнителен директор на Stellantis (STLA.MI) Карлос Таварес на конференция в Берлин във вторник.

Карлос Таварес, главен изпълнителен директор на Stellantis, присъства на Paris Automotive Summit по време на автомобилното изложение в Париж 2022 г. в Париж, Франция, 18 октомври 2022 г. REUTERS

Карлос Таварес, главен изпълнителен директор на Stellantis, присъства на Paris Automotive Summit по време на автомобилното изложение в Париж 2022 г. в Париж, Франция, 18 октомври 2022 г. REUTERS

Главният изпълнителен директор каза, че така наречените стандарти Euro 7, които затягат ограниченията за емисиите на автомобилите за замърсители, включително азотни оксиди и въглероден оксид от 2025 г., са „отклоняване от основната цел на електрификацията“.

„Не мисля, че Европа се нуждае от Евро 7… то ще отклони част от нашата научноизследователска и развойна мощ към нещо, от което нямаме нужда, докато нашите китайски конкуренти навлизат на пазара с единствената технология за електрически превозни средства с батерии,“ каза той.

„Защо използваме нашите ресурси за технология, която искаме да забраним? Това не е здрав разум.“

Главният изпълнителен директор на Stellantis призова за смекчаване на европейската забрана за автомобили с емисии на изкопаеми горива от 2035 г. по време на автомобилното изложение в Париж през октомври, като предупреди, че ще настъпят социални вълнения, ако автомобилите с двигатели с вътрешно горене бъдат забранени, преди достъпните електрически превозни средства да бъдат налични.

Говорейки на конференцията Automobilwoche Kongress в Берлин, главният изпълнителен директор прогнозира, че достъпните електрически автомобили с батерии ще дойдат все още след пет до шест години.

Запитан какво смята компанията за най-голямото си предизвикателство през следващата година, той посочи риска от изоставане от китайците като основен проблем за западните производители на автомобили по отношение на всяка отделна грижа като полупроводници или енергия.

„Ако има нещо, от което да се страхуваме, това е упадъкът на западния свят. Трябва да работим по-ефективно, за да победим китайците не само по отношение на технологията, но и по отношение на качеството, цената, обслужването… това е основният проблем,  който имаме пред себе си“, каза той.