Архив

Fiat 600 Multipla

Fiat 600 Multipla се произвежда от 1956 г. до 1969 г. Пуснати от конвейера са 243 000 единици.fiat-multipla-600-08

Превозното средство е от класа    Мини-MPV, с двигатели 633 куб. см редови 4-цилиндров OHV, 21 к. с. – първата серия, и 767 куб. см редови 4-цилиндров OHV, 29 к. с. – втората серия 600 Multipla D. Захранването е с карбуратор Weber обърнат 28ICP един или Solex C28PIB2.  Предаването е с 4-степенна механична скоростна кутия.  Електрическата система е 12V Dynamo 230 W – 36 Ah батерия, водно охлаждане с принудителна циркулация – верига с капацитет 6.7 литра. Макс. скорост 105 км в час. Среден разход на гориво 6.8 л на 100 км.

Автомобилът има дължина само 3531 мм, с междуосие от само 2 м. Широк е 1448 мм и е висок 1581 мм. Тежи 700 кг. В действителност може да се счита за един от предшествениците на съвременната концепция за миниван. Гуми 5.20-12.

57-Fiat-600-Multipla-DV-09_CbS_01Оригиналът Fiat Multipla и 600 Multipla са на базата на задвижването на Fiat 600, с носачи независимо окачване отпред, предлага места за  6 души и е само 50 см по-дълъг от Mini Cooper . Отделението за водача е преместено напред върху предната ос, премахнат е багажникът, но каросерията е като при миниван като „една кутия“. Зад предната седалка на превозното средство може да се уреди плоска площ на пода или избор на една или две пейка с места.

При версията 5.4, – предната седалка е за двама души, има само една задна седалка и голямо багажно пространство между гърба и на двигателното отделение; при седалки сгънати надолу, може да се трансформира в двойно легло почти два метра дълго.

Версията с 6 места, в допълнение към предната седалка за двама души, има четири индивидуални седалки, подредени в два реда; когато седалките са сгънати надолу, се получава място за натоварване от повече от 1,75 кв. м, напълно използваемо, което биха могло удобно да бъде достъпно чрез двете врати, по една за всяка страна.1959_Fiat_600_Multipla_rear

Версията такси отпред има само седалка за водача, заедно с която имаш лавица с вътрешната гума и място за багажа; в задната част има две подвижни сгъваеми седалки за настаняване на до четирима пътници. До 1970 г. е колата е била широко използвана като такси в много части на Италия .

Multipla  633 куб. см. с дясно кормило е тествана от британското списание The Motor през 1956 г. и е установено, че има максимална скорост от 91,9 км в час и може да се ускори 0-80 км в час за 43,0 сек. Разходът на гориво е 7.36 л/100 км.

Името Multipla е повторно въведено в края на 1990-те години за Fiat Multipla – компактен MPV.

57-Fiat-600-Multipla-DV-09_CbS_i01През годините след  Втората световна война става ясно за управлението на  Fiat, че бъдещето лежи в една малка кола, евтина за производство и като продажна цена. Главният технически дизайнер Данте Джиакоза е определен за намиране на заместител на Topolino 500 – това е проектът „100“.

Разработена е и тествана малка кола с минимум ламарина, предназначена за 4-ма души, с прост и надежден четирицилиндров двигател, монтиран в задната част. Полученият Fiat 600 е един от най-големите успехи на ХХ век, с около 2,7 милиона произведени автомобили.

Комбито със смесено предназначение, наречено 600 Multipla, се въвежда една година по-късно, през 1956 г. Автомобилът предлага гъвкави възможности за сядане със сгъваеми седалки – пейката и четири места, които могат да се прибират и да отварят платформа за товарене.

За разлика от седана, колата има допълнителен радиатор отпред, предни носачи на окачването,  червей и валяк на кормилната уредба, малко по-голям резервоар и интериорни лампи.

Производител е FIAT Societa на Azioni, Торино, Италия.