Архив

Tesla ще достави актуализиран Model 3 през 2023 г.

Подобно на настоящия модел, новият Model 3 ще се произвежда във Фремонт, Калифорния, и в Шанхай, Китай

reuters.com, 29 ноември 2022 г.

Tesla очевидно работи върху ревизирана версия на Model 3, за да намали производствените разходи и да увеличиtesla-2021-03-min привлекателността на петгодишния електрически седан. Разговорът обаче все още е отворен – както по отношение на промени във външния вид и технологиите, така и на тези в производството.

Reuters, цитирайки четирима вътрешни лица, съобщава, че един от акцентите на редизайна на Tesla Model 3, който се разработва под кодовото име „Highland“, е върху допълнителното намаляване на броя на компонентите и сложността в интериора.

Но компанията също така иска да се съсредоточи върху „характеристиките, които купувачите на Tesla ценят“, според информаторите. Обновяването на Model 3, което трябва да се основава на преработените Model S и Model X, може също така да включва някои промени в екстериора и производителността на системата за електрическо
задвижване.

Това звучи очевидно, но в тези твърдения може да се прочете много – например дали промените в каросерията ще бъдат в стила на новия Model S или в подобен фин мащаб. Акцентът в задвижващата технология на Model S и X е оформлението с три електрически задвижвания – възможно ли е това в Model 3 по отношение на пространството за инсталиране или става въпрос само за малко повече мощност?

Ще получи ли Model 3 и волана с хомот на по-големите модели? Последното изглежда доста малко вероятно, тъй като воланът Yoke с неговите интегрирани сензорни полета за мигачи, фарове и т.н. вероятно е по-скъп за производство от сегашния волан Model 3 с две въртящи се копчета. Отделен дисплей на скоростомера също може да се разглежда като малко вероятен поради разходите.

Възможните икономии в производството, от друга страна, биха могли по-скоро да бъдат извлечени от Model Y. В случая на технически тясно свързания SUV модел, Tesla допълнително намали броя на компонентите (и по този начин необходимите стъпки в сглобяването) с големи машини за леене под налягане.

Структурна батерия с 4680 кръгли клетки, както в Model Y от Giga Texas, също би била теоретично възможна. Не е ясно дали Tesla вече разполага с достатъчно 4680 клетки, тъй като производството на Semi e-truck, който също разчита на този формат на батерията, също е в ход.

Подобно на настоящия модел, новият Model 3 ще се произвежда във Фремонт, Калифорния, и в Шанхай, Китай. Производството в Китай ще започне през третото тримесечие на 2023 г.; все още не е известно кога ще започне производството във Фримонт. Също така не е ясно до каква степен Tesla възнамерява да намали разходите на Model 3 с редизайна. Според доклада на Reuters това зависи и от доставчиците.

Добре известно е, че Tesla работи върху следващата голяма стъпка: Илон Мъск наскоро заяви, че Tesla планира да разработи нова платформа за по-малки електрически автомобили, която ще намали разходите наполовина. Не е ясно дали и колко от това вече може да бъде включено в съществуващите модели.

Ясно е, че когато беше пуснат на пазара, Model 3 беше практически ненадминат в сегмента на седаните от среден размер. Едва ли имаше сериозни алтернативи за седан в този клас на цена и мощност. Междувременно обаче други производители последваха примера, като BYD с предстоящия 800-волтов модел Seal или Hyundai с Ioniq 6, който също разчита на 800-волтова технология. Toyota също ще произведе съответен електрически седан в сътрудничество с BYD, поне в Китай.

Друг аспект на редизайна е да направи промените видими за външния свят. Tesla вече многократно прави промени в Model 3 от началото на доставките и въвежда нови функции, например в софтуера или батерийните клетки. „Имайки предвид това, потребителите все още са склонни да приравняват визуалните промени с новост“, каза Ед Ким, президент на фирмата за пазарни проучвания AutoPacific Grouo, пред Reuters.

„Предстоящите промени, които потенциалните клиенти могат да видят и усетят, ще бъдат много важни, за да се гарантира, че клиентите на EV все още имат Tesla на върха на съзнанието си, тъй като наистина отличните алтернативи на Tesla започват да наводняват пазара.“