Архив

Mercedes ще пусне S-Class Performance PHEV

С 590 кВт системна мощност и 1430 Нм системен въртящ момент, седанът поставя „нови стандарти в сегмента“, според съобщението на Mercedes

mercedes-benz.com, 7 декември 2022 г.

След Plug-in хибридното разклонение на C-Class, Mercedes-AMG вече използва технологията и в S-Class.mercedes-benz-amg-s-63-e-performance-2022-01-min Съответният модел се нарича Mercedes-AMG S 63 E Performance и предлага системна мощност от 590 кВт.

Това е с още 90 кВт повече от C 63 S E Performance – което не е изненадващо, тъй като в S-класата електрическото задвижване не е комбинирано с двулитровия AMG четирицилиндров двигател, а с 4,0-литров V8.

Електрическият мотор е с мощност от 140 кВт и е монтиран на задната ос (наречено разположение P3), както в хибридното оформление, представено от AMG през март 2021 г. Там електрическият мотор е интегриран в компактно електрическо задвижващо устройство (EDU ) заедно с електрическа двустепенна скоростна кутия и електронно контролиран диференциал с ограничено приплъзване на задния мост.

По този начин EDU заобикаля деветстепенната скоростна кутия на двигателя с вътрешно горене, където обикновено се намират електродвигателите при plug-in хибридите. AMG очаква това да позволи „въртящият момент на двете задвижвания да бъде напълно използван“. Освен това се казва, че оформлението на P3 предлага редица предимства, които AMG изброява в прессъобщението.

Самата електрическа задвижваща система е постоянно възбудена синхронна машина, но и тук със специална конструкция. Роторът с постоянните магнити е кух и по този начин може да се монтира около изходящия вал към лявото задно колело. Електрическият мотор се управлява от силова електроника, също разположена на EDU, която преобразува командите на педала на газта директно в подходящо захранване с ток към PSM.

Докато вариантът на батерията, наречен HPB80 с много управляемо енергийно съдържание от 6,1 кВтч, беше инсталиран в AMG C-Class, версията HPB130 се използва в S 63 E Performance. С 13,1 кВтч, той предлага повече от два пъти повече енергия и се очаква да осигури чисто електрически пробег от 33 километра. Между другото, зареждането се извършва с максимум 3,7 кВт.

Фокусът на задвижването на PHEV обаче е по-малко върху електрическия пробег, отколкото върху производителността – поради което батерията също е „проектирана за бърза мощност и усвояване, а не за най-дълъг възможен пробег“. Дори и самата батерия да не изглежда особено голяма за plug-in хибриди, това е сложна специална разработка: да се гарантира, че батерията поддържа нивото си на производителност дори при голямо натоварване – с максимална изходна мощност по време на ускорение и честа консумация на енергия по време на рекуперация в спирачните зони – всяка от 560 клетки се охлажда директно. За това директно охлаждане трябваше да бъдат разработени не само милиметрови модули за охлаждане, но и електрическа помпа с висока производителност.

С 590 кВт системна мощност и 1430 Нм системен въртящ момент, седанът поставя „нови стандарти в сегмента“, според съобщението на Mercedes. Ускорението е 3,3 секунди до 100 км в час, а опционалната максимална скорост е 290 км в час. Специално окачване със специфична за AMG стабилизация при накланяне и управление на задната ос са проектирани да осигурят „широко разнообразие между динамиката на шофиране и комфорта“, казва AMG. Цените все още не са известни.