Архив

Toyota разработва прототип на автомобил с водородно горене Corolla Cross H2 Concept

Автомобилът скоро ще започне зимни тестове в Северна Япония

Инженерите на Toyota създадоха прототип на шосеен автомобил с водороден двигател – Corolla Cross H2 Concept.toyot h Като оборудва 1,6-литровия 3-цилиндров турбо двигател от GR Corolla с технология за двигател с директно впръскване на водород под високо налягане от моторните спортове и добавяйки ноу-хауто за опаковане на резервоари за водород от Mirai, Toyota успя да създаде водороден прототип на Corolla Cross H2 който може да превозва 5 пътника и техния багаж.

В момента се извършва оценка в реалния свят заедно с продължаващото цифрово развитие, като автомобилът скоро ще започне зимни тестове в Северна Япония.

Основните предимства на изгарянето на водород включват способността да се използват съществуващите технологии за двигатели с вътрешно горене, бързото време за зареждане с гориво и ясното намаляване на употребата и необходимостта от ограничени доставки на елементи като литий и никел.

toy hЧрез адаптиране на съществуващите технологии и по-нататъшно мобилизиране на съществуващите инвестиции, изгарянето на водород може да доведе по-бързо до широко разпространени, достъпни решения за намаляване на въглеродните емисии, казва Toyota.

Toyota казва, че сега е около 40% по пътя към комерсиализацията на продукти като Corolla Cross H2 Concept. Все още не е възможно да се каже дали технологията ще достигне зрялост за пътни автомобили, но без съмнение има ясна възможност в моторните спортове.

Тази година Toyota, чрез екипа на Rookie Racing, участва във всички състезания за издръжливост Super Taikyu в Япония с GR Corolla H2 с водородно изгаряне. През това време президентът на Toyota Акио Тойода, под неговия псевдоним на майстор-пилот „Morizo“, е поемал волана във всяко състезание, за да оцени и да допринесе за развитието.

Извън Япония, през август тази година автомобил с водороден двигател на Toyota се движи по европейските обществени пътища за първи път, когато GR Yaris H2 беше подложен на демонстрация на WRC в Ипр, Белгия. (По-ранен пост.)

Тази редовна и интензивна дейност в моторните спортове спомогна за ускоряване на развойната дейност и техническия прогрес. В хода на един сезон на Super Taikyu Toyota успя да увеличи мощността при изгаряне на водород с 24% и въртящия момент с 33%, постигайки пробив в динамичните характеристики наравно с конвенционален бензинов двигател.

Освен това обхватът е разширен с около 30%, а времето за зареждане с гориво е намалено от приблизително пет минути на минута и половина. В допълнение към използването на водород, Toyota работи заедно с много заинтересовани страни в областта на производството и транспортирането на екологичен водород с взискателната среда на моторните спортове като тестово поле.