Mercedes удвои продажбите на EV през 2022 г.
В сравнение с 2,4 милиона доставки на BMW Group, Mercedes е зад базираната в Мюнхен компания
Едно от малкото сравнения, които могат да бъдат направени на базата на публикуваните досега цифри, е това на 117 800 акумулаторни електрически автомобила Mercedes със 172 001 акумулаторно електрически BMW
mercedes-benz.com (автомобили), mercedes-benz.com (микробуси)
Mercedes-Benz Passenger Cars достави 117 800 акумулаторни електрически коли през 2022 г. Благодарение на силното последно тримесечие, базираната в Щутгарт компания успя да удвои повече от два пъти своите доставки на електрически автомобили в сравнение с предходната година.
117 800 доставки на електрически превозни средства се отчитат само от марката Mercedes-Benz (включително ванове), която все още е била 52 500 електрически автомобила през предходната година. Това съответства на ръст на продажбите от 124 процента. Това стана възможно благодарение на 42 400 доставки на електрически автомобили с батерии само през четвъртото тримесечие – предишната най-добра цифра за Mercedes беше 30 000 нови електрически автомобили през Q3.
При всички видове задвижване Mercedes-Benz Passenger Cars достави 2 043 900 автомобила на своите клиенти, което е с един процент по-малко от 2021 г. В сравнение с 2,4 милиона доставки на BMW Group, Mercedes е зад базираната в Мюнхен компания.
Това важи и за електрифицираните превозни средства: Mercedes може да достави 319 200 xEV по целия свят през 2022 г. (Mercedes включва BEV и PHEV заедно в xEV дескриптора) – в сравнение с 372 956 електрифицирани BMW. За Mercedes това представлява 19% увеличение спрямо 2022 г. и 15% от общите продажби през 2022 г. 319 200 xEV включват Smart, както и марката Mercedes-Benz. При марката, която сега е базирана в Китай, 44 процента от всички доставки са с електрическа батерия – както последните екземпляри на Smart-EQ Fortwo, така и първите автомобили на Smart #1, произведени в Китай.
Едно от малкото сравнения, които могат да бъдат направени на базата на публикуваните досега цифри, е това на 117 800 акумулаторни електрически автомобила Mercedes със 172 001 акумулаторно електрически BMW. За да бъдем честни, ако извадим доставките на микробуси на Mercedes (вижте по-долу) и вземем само моделите леки автомобили, Mercedes остава с 103 100 единици – и сравнението е още по-ясно в полза на BMW.
На ниво компания обаче регистрациите на BEV (215 775 електрически автомобила в BMW Group) не могат да бъдат сравнени, тъй като Mercedes не отчита изрично BEV продажбите на Smart. Както бе споменато по-горе, BMW също е напред по отношение на доставките на xEV на ниво компания с 372 956 до 319 200 доставки. Поради липсата на данни за Smart, в момента не е възможно тази статистика да се раздели по-точно на BEV и PHEV.
За разлика от BMW, Mercedes също дава някои цифри за моделите: 19 200 автомобила от луксозния седан EQS са предадени на клиенти през 2022 г., „водени от силното търсене в САЩ“. През четвъртото тримесечие EQS имаше най-доброто си тримесечие на продажби до момента, казват от Mercedes – но не се дават точни данни. Един клас под това, което Mercedes нарича „луксозен сегмент от най-висок клас“, EQE достигна 12 600 доставки в групата „Основен лукс“ – въпреки че 2022 г. все още не беше пълна година на продажби за EQE.
Електрическите бестселъри на марката Mercedes-Benz бяха серията модели EQA и EQB в сегмента „Entry Luxury“. От двата E-SUV са доставени 33 100 единици (+43 процента) в случая на EQA и 24 200 EQB. С 57 300 компактни е-модела, десет процента от всички продажби на Mercedes в класа „Entry Luxury“ са били електрически с батерии.
Миналата година Mercedes-Benz Vans е продал 14 700 чисто електрически превозни средства, с 15 процента повече в сравнение с 2021 г. Подразделението за ванове не разбива доставките на сериите модели eSprinter, EQV и eVito в детайли. Това, което е ясно, е, че най-малките електрически серии модели eCitan и EQT няма да бъдат доставени до първото тримесечие на 2023 г. и следователно все още не са включени в годишната статистика за 2022 г.
Ако извадим четирите модела, споменати по-горе, и доставките на електрически микробуси, включени също от 117 800 доставки на BEV, остават 14 000 неуточнени единици. Това трябва да е оставащият електрически модел на компанията от Щутгарт, EQC. Според слуховете обаче, този модел скоро трябва да направи път за електрически седан с размера на C-Class с това обозначение на модела, което да последва през 2024 г. – включително SUV издънка.
„2022 г. бележи още една успешна година в трансформацията на Mercedes-Benz: Удвоихме повече от два пъти нашите продажби на BEV, демонстрирахме нашата висока амбиция в електричеството с 1200 км EQXX тест драйв и постигнахме нова рекордна година за Mercedes-Maybach с ръст на продажбите 37%“, казва изпълнителният директор на Mercedes Ола Келениус. „През 2023 г. ще продължим мисията си да предлагаме най-желаните електрически автомобили и допълнително да увеличим продажбите на BEV и Top-End.”
Тази година вече представените SUV разклонения на EQS и EQE също ще бъдат доставени и включени в статистиката.
Related: wtY, sbGYE, jRRcQ, Tsh, pkx, uPWP, RXdw, ssnxo, XVqQsU, AMp, tddaQh, fGa, azvsB, Wpy, xyWXuE,