Архив

VW ще въведе ID. Buzz GTX през 2023 г.

ID. Buzz GTX ще получи задвижване на всички колела

autocar.co.uk

VW Commercial Vehicles планира да представи обявената мощна версия на ID. Buzz с наставката GTX преди края наvolkswagen-id-buzz-fahrbericht-christoph-m-schwarzer-2022-01-min годината. Ванът MEB ще се различава леко от техническите данни на предишните модели GTX.

„GTX ще бъде страхотна версия с висока мощност, с 250 кВт, специален интериор, нови външни цветове и някои допълнителни функции“, каза шефът на разработката Кай Грюниц на събитие. ID. Buzz GTX ще получи задвижване на всички колела, след като VW за първи път обяви модела през юни 2022 г.

Задвижването на всички колела едва ли е изненадващо; в крайна сметка, моделите ID.4 и ID.5 на VW, които вече се предлагат като GTX, имат електрическа система за задвижване на всички колела, в която познатият 150-кВт PSM (постоянно възбудена синхронна машина) на моделите със задно предаване се допълва от асинхронна машина (ASM) на предния мост. Въпреки това изявлението за системната мощност от 250 кВт на ID. Buzz GTX е изненадващ, тъй като ID.4 и ID.5 имат максимална мощност от 220 кВт, а максималният въртящ момент за тези модели е 460 Нм.

Дали допълнителната мощност в ID. Buzz GTX се постига чрез по-мощна система за електрическо задвижване на предната или задната ос и не е известно какъв ефект има това върху другите технически данни – Grünitz не предостави никаква информация за това. ID. 4 GTX е ограничен до около 180 км/ в час, 150 кВт ID. Buzz със задно предаване например вече е ограничен на 145 км/ в час.

Дори обикновената ID. Buzz без добавка GTX може да се предлага като автомобил със задвижване на всички колела в бъдеще. Версиите със задвижване на четирите колела без GTX на другите модели MEB досега са достигнали 195 кВт. Дали VWN ще се отклони от това с ID. Buzz ще се отклони малко и тук, както и не е известно.

През лятото на 2023 г. ID. Buzz ще се предлага в обявената версия с дълга база. Тази версия ще бъде с 25 сантиметра по-дълга от стандартния модел (само по отношение на междуосието, предните и задните надвеси остават същите) и ще има седем места. Като алтернатива на триместната пейка на втория ред ще има и особено удобни индивидуални седалки, които също могат да се обръщат. Предвижда се и кемпер версия. Дългата версия също може да получи опция за по-голяма батерия с над 100 кВтч – но последното не е потвърдено.