Архив

Китай отбелязва 6,9 милиона продадени NEV през 2022 г.

5,365 милиона продадени електрически превозни средства с батерии (+81,6%), 1,518 милиона plug-in хибриди (+151,6%) и 3000 автомобила с горивни клетки (+112,8%)

Общите продажби на New Energy Vehicles през 2022 г. възлизат на 6,887 милиона единици. Това е според статистиката на Китайската асоциация на производителите на автомобили (CAAM) и представлява увеличение отbyd-atto-3-han-tang-2022-01-min 93,4 процента в сравнение с 2021 г.

Статистиката прави разграничение по тип задвижване: сред продадените електрически превозни средства има 5,365 милиона електрически превозни средства с батерии (+81,6%), 1,518 милиона plug-in хибриди (+151,6%) и 3000 автомобила с горивни клетки (+112,8%). Общо продажбите на тези екземпляри представляват една четвърт (25,6 процента) от всички продажби на автомобили в Китай. Общият китайски пазар на автомобили нарасна с 2,1 процента. Важно е да знаете: Данните на CAAM включват продажби на търговски превозни средства в допълнение към леките автомобили.

Износът от Китай през 2022 г. възлиза на общо 679 000 NEV, малко под 10 процента от електрическите превозни средства, произведени и продадени в страната. Според CAAM по този начин износът е достигнал увеличение от 120 процента в сравнение с 2021 г.

Сред производителите BYD е безспорен лидер. Групата е продала 1 863 494 NEV през миналата година (включително 1 857 379 пътнически автомобила), което е +208,64% повече от 2021 г. По това време BYD регистрира почти 600 000 продажби на NEV. По отношение на задвижването на автомобили, BEV и PHEV се балансираха взаимно през 2022 г.: BYD продаде 911 140 акумулаторни електрически и 946 239 plug-in хибридни превозни средства.

Tesla също се подобри значително на годишна база. През 2022 г. базираната в САЩ компания е продала 710 865 BEV, произведени в Шанхай – 439 770 са останали в страната, а 271 095 са били изнесени. През предходната година общите продажби на превозни средства, произведени в Китай, са били 473 078. Така относителното увеличение от 2021 г. до 2022 г. е 67 процента.

GAC Aion се утвърждава като третият по големина производител на електрически превозни средства с 271 156 продадени BEV миналата година. Това представлява увеличение от 126 процента за производителя, според CAAM. Следват други производители на оригинално оборудване с производство в Китай (155 700 BEV), местни производители Neta (152 073 BEV), Nio (122 486 BEV), Xpeng (120 757 BEV), Leapmotor (111 168 BEV) и Zeekr (71 941 BEV), както и BMW (41 886 BEV) и Smart #1 (9 212).

Големият ръст при Neta (от 69 674 на 152 073 BEV) и Leapmotor (от 43 121 на 111 168 BEV) е забележителен, докато увеличението на продажбите при Nio и Xpeng е доста умерено. Марката Geely Zeekr, която доставя едва от октомври 2021 г., достига до осма позиция от постоянен старт.

Volkswagen и BMW са интересни от европейска гледна точка. Докато Volkswagen Group продаде 70 625 NEV, произведени в Китай през 2021 г., тя продаде 155 700 бройки миналата година. „Китай има най-голям принос за глобалния растеж на BEV на групата с увеличаването на доставките“, казва базираната във Волфсбург компания. Успоредно с това BMW подобри резултата си от доставките с 92 процента до споменатите 41 886 BEV.

 

cnevpost.com (BEV), cnevpost.com (Tesla), cnevpost.com (GAC Aion), volkswagenag.com (letzter Absatz), cnevpost.com (Neta), nio.com, ir.xiaopeng.com, cnevpost.com (Leapmotor), cnevpost (Zeekr), cnevpost.com (BMW), autonews.gasgoo.com (Smart #1)