Suzuki ще инвестира половината от бюджета си в електрификация до 2030 г.
Suzuki планира допълнително да разшири бизнеса си, особено в Япония, Индия и Европа
globalsuzuki.com
Suzuki представи своята стратегия за растеж до 2030 г. Това предвижда общи инвестиции от 4,5 трилиона йени (приблизително 31 милиарда евро), почти половината от които ще отидат в разработването и производството на електрифицирани превозни средства.
По-конкретно, Suzuki планира да инвестира 2 трилиона йени (около 14 милиарда евро) в електрифицирането на продуктовата си гама до 2030 г., включително около 500 милиарда йени (приблизително 3,5 милиарда евро) за разработването и производството на батерии.
Сътрудничеството с Toyota ще бъде задълбочено паралелно и ще помогне главно „в развитието на напреднали технологии, включително автономни и батерийно електрически автомобили, разширяване на бизнеса в обещаващи нововъзникващи пазари, усилия за въглеродна неутралност в Индия и формирането на база на рециклиране общество“.
Suzuki планира допълнително да разшири бизнеса си, особено в Япония, Индия и Европа. До края на това десетилетие производителят планира да представи по шест модела BEV в Япония и Индия и пет модела BEV в Европа.
На този фон Suzuki наскоро представи електрическия концептуален автомобил eVX, който трябва да стане сериен модел за световния пазар през 2025 г.
Очаква се квотата BEV да варира значително в зависимост от основния пазар. В Япония, например, Suzuki очаква дял на BEV от 20 процента от продажбите си през 2030 г. В Европа тази цифра се очаква да достигне 80 процента, а в Индия само 15 процента. Фокусът върху Индия е очевиден от известно време. Suzuki обаче иска да се съсредоточи и върху биогаза за тамошния пазар.
Японските продуктови планове за мотоциклети също включват първия мотоциклет BEV от фискалната 2024 година. До 2030 г. трябва да последват още седем електрически модела с батерии и да се постигне дял от продажбите на BEV от 25 процента. Електрификацията обаче ще засегне предимно малките и средни машини. „За големи мотоциклети за развлекателни цели обмисляме да приемем въглеродно неутрални горива“, пише Suzuki.
В морския сектор първият електрически извънбордов двигател също трябва да бъде добавен към гамата през 2024 г. До 2030 г. се очаква гамата да нарасне до пет модела, които ще представляват 5 процента от продажбите. И тук обаче Suzuki иска да проучи въвеждането на CO2 неутрални горива за големи извънбордови двигатели.