Bentley се подготвя за производство на EV през 2026 г.
Bentley иска да бъде марка чисто електрически автомобили до 2030 г. и да пусне общо пет BEV модела до тази дата
bentleymedia.com
Сега Bentley започна изграждането на „Launch Quality Center“ и „Engineering Technical Center“ в основния си завод в Крю в подготовка за прехода си към марка изцяло електрически автомобили. Междувременно Bentley обяви пускането на първия си модел BEV за 2026 г. – година по-късно от първоначално планираното.
Новите сгради, в които Bentley инвестира 35 милиона паунда (малко над 39 милиона евро), включват симулирана поточна линия на BEV, център за софтуерна интеграция, работилница за прототипи, метрологични тестове и зонални сгради, фокусирани върху разработването на материали. Докато Центърът за качество на изстрелването ще покрива 4 000 квадратни метра, Инженерно-техническият център се очаква да бъде много по-голям, с размери 13 000 квадратни метра.
И двете съоръжения трябва да бъдат завършени до края на 2023 г. След това около 300 служители на Bentley ще се преместят от най-старата сграда на завода в Pyms Lane в новото съоръжение за сглобяване на BEV. Bentley описва новото съоръжение като „неразделна част от подготовката на марката за бъдещи електрически превозни средства, захранвани с батерии“ и „нов еталон в следващото поколение, цифрови, гъвкави и високостойностни производствени операции“.
Освен това Bentley обяви пускането на първия си BEV модел за 2026 г. в същото изявление. Това означава, че EV ще дойде една година по-късно от първоначално планираното. Bentley иска да бъде марка чисто електрически автомобили до 2030 г. и да пусне общо пет BEV модела до тази дата. Според по-ранна информация, всички те ще бъдат разработени в Крю. Електрическите Bentley вероятно ще бъдат базирани на съответните платформи за електрически автомобили от VW Group, като първият модел ще бъде отделен от проекта Artemis на Audi.
Говорейки за това: Bentley вече предостави визуализация на дизайна на първия си електрически автомобил миналото лято. Това показа, че Bentley възнамерява да запази голямата, отличителна радиаторна решетка отпред – дори ако вече не е необходима. Каросерията на безименния модел ще се произвежда в Хановер заедно с батерията и електрическото задвижване. След това боядисването и окончателното сглобяване ще се извършват в Bentley в Англия.