Архив

Колите на Mercedes-Benz ще имат „суперкомпютри“, разкрива партньорството на Google

Новите и старите автомобилни производители се надпреварват да намерят софтуерно базирани функции, въведени от Tesla

reuters.com/business/autos-transportation

БЕРЛИН,  февруари (Reuters) – Mercedes-Benz заяви, че си партнира с Google за навигация и ще предложи15483442111448331644 „супер компютърна производителност“ във всеки автомобил с автоматизирани сензори за шофиране като тя се стреми да се конкурира с Tesla и китайските новодошли.

Новите и старите автомобилни производители се надпреварват да намерят софтуерно базирани функции, въведени от Tesla, които позволяват мощността на автомобила, обхвата на батерията и възможностите за самостоятелно управление да се актуализират от разстояние.

Германският производител на автомобили се съгласи да сподели приходите си с производителя на полупроводници Nvidia Corp, негов партньор в софтуера за автоматизирано шофиране от 2020 г., за да намали първоначалните разходи за закупуване на скъпи мощни полупроводници, каза главният изпълнителен директор Ола Каелениус преди дни.

„Плащате само за силно субсидиран чип и след това измисляте как да максимизирате съвместните приходи“, каза той, мотивирайки се, че невъзстановимите разходи ще бъдат ниски, дори ако драйверите не включват всяка функция, разрешена от чипа.

Производителят на сензори за самостоятелно управление Luminar Technologies Inc, в който Mercedes притежава малък дял, заяви, че е сключил сделка за няколко милиарда долара с производителя на автомобили за интегриране на неговите сензори в широка гама от превозни средства до средата на на десетилетието, изпращайки акциите на Luminar нагоре с над 25%.

Но само клиентите, които плащат за допълнителен опционален пакет, ще имат автомобили, оборудвани със сензорна технология Lidar и друг хардуер за автоматизирано шофиране от „Ниво 3“, които имат по-високи променливи разходи, каза Каелениус.