Volkswagen разкри ново оръжие срещу Tesla
Volkswagen потърси слабото място на своите съперници и го откри
Германският автомобилен гигант обяви евтин електрически автомобил за по-малко от 25 000 евро
TheStreet
Volkswagen се включва отново в надпреварата за електрически автомобили.
Германският автомобилен гигант загуби титлата си на най-големия автомобилен производител в света по отношение на продажбите миналата година от японския вечен съперник Toyota.
На пазара на електрически превозни средства базираната във Волфсбург, Германия компания е изпреварена от Tesla.
Но там, където другите биха се предали, Volkswagen потърси слабото място на своите съперници и го откри. Става въпрос за удар върху над 80% от потребителите, които нямат финансови средства да се сдобият с електрическо превозно средство. Моделите, които се предлагат в момента, са недостъпни, дори с публични субсидии като федералния данъчен кредит от $7500, който е в сила в Съединените щати от януари.
На 1 март инвеститорите и потребителите се надяваха, че Tesla, чиято мрежа за зареждане на батерии е една от най-големите в света, ще представи Model 2, тоест евтин автомобил на цена от 25 000 долара.
На този ден базираният в Остин, Тексас автомобилен производител не разкри нови пътнически превозни средства. Последният път, когато Tesla представи нов пътнически автомобил беше през ноември 2019 г. и това беше дългоочакваният Cybertruck, първият пикап.
Оттогава няма нищо, а чакането е дълго. Модел 2 би могъл да позволи на групата на Илон Мъск да достигне голям потребителски сегмент в западните страни и да завладее нововъзникващите страни. Мъск и Tesla биха нанесли удар на съперниците си.
Но като не разкриха достъпно превозно средство, те оставиха празнота и възможност за конкуренцията. Volkswagen току-що се втурна да се възползва от възможността.
Германският гигант току-що представи евтин електрически автомобил на цена под 25 000 евро (26 400 долара). Групата представи този концептуален автомобил, наречен ID. 2all, на 15 март. Версията, която ще бъде достъпна за обществеността, ще се произвежда от 2025 г., казаха от компанията.
2all ще има обхват до 450 км и функции като асистента за подпомагане на водача на компанията Travel Assist и информационно-развлекателна система. Задвижването на предните колела ще има някои прилики с дизайна на Polo, Golf и Beetle.
Производствената версия ще се базира на платформата за модулно електрическо задвижване (MEB) на компанията, като това ще бъде първият електрически автомобил с предно задвижване, казаха от Volkswagen.
„Ние трансформираме компанията бързо и фундаментално – с ясната цел да превърнем Volkswagen в истинска любима марка“, каза Томас Шефер, главен изпълнителен директор на Volkswagen Passenger Cars. „ID. 2all показва накъде искаме да отведем марката. Искаме да сме близо до клиента и да предлагаме топ технология в комбинация с фантастичен дизайн.“
Производството на електрическо превозно средство за масите е едно от най-големите предизвикателства за автомобилните производители, тъй като цената на суровините, необходими за разработването на батерията, остава висока. Най-евтиният автомобил на Tesla в момента е седанът Model 3, който започва от $42 990 и се предлага с батерия с пробег от 272 мили.
Има и други по-евтини електрически превозни средства като Chevrolet Bolt EV от General Motors (GM) – Вземете и Nissan Leaf. Bolt EV има базова цена, започваща от $26 500, докато Leaf има препоръчителна цена на дребно от производителя от $28 040.
В момента портфолиото от електрически превозни средства на Volkswagen включва седан ID.3, SUV модели ID.4 и ID.5 и микробус ID. Buzz. Автомобилният производител иска да пусне десет нови електрически модела до 2026 г., включително новия ID.3, ID. Buzz с дълго междуосие и ID.7 тази година. Това ще бъде последвано от компактен електрически SUV през 2026 г., казаха от компанията.
Компанията също така работи върху възможно електрическо превозно средство за по-малко от 20 000 евро, което би било нова граница.
„Това ще даде на производителя на автомобили най-широката гама от електрически превозни средства в сравнение с неговите конкуренти и компанията се стреми да постигне дял на електрически автомобили от 80% в Европа“, каза Volkswagen.