Архив

Над половин милион продадени NEV в Китай през февруари

При всички видове задвижване, 1,976 милиона автомобила са продадени в Китай, което е с 13,5% повече на годишна база и с 19,8% на годишна база през януари. Това осигури на новите енергийни превозни средства пазарен дял от 26 процента през февруари

cnevpost.com, cnevpost.com (BYD), cnevpost.com (Tesla), nio.com (Nio), cnevpost.com (Neta), xiaopeng.com (Xpeng), cnevpost.com (Zeekr)

Около 525 000 нови енергийни превозни средства (NEV) са продадени в Китай през февруари 2023 г., с 55,9% повече в сравнение със същия месец на миналата година и 28,7% повече в сравнение с януари 2023 г.

BYD представлява най-големият брой превозни средства – както NEV, така и чисти акумулаторно-електрически автомобили.

BYD представлява най-големият брой превозни средства – както NEV, така и чисти акумулаторно-електрически автомобили.

BYD представлява най-големият брой превозни средства – както NEV, така и чисти акумулаторно-електрически автомобили.

След като продажбите през януари паднаха не само в сравнение с традиционно силния декември, но и спрямо януари 2022 г., до все още 408 000 New Energy Vehicles, те отново се повишиха през февруари до гореспоменатите 525 000 NEV. От тях 376 000 са BEV и 149 000 PHEV. Автомобилите с горивни клетки представляват само 40 продажби в Китай през февруари.

Въпреки това, дори ако 525 000 единици сега са положително развитие, този резултат пак щеше да е един от по-слабите месеци през 2022 г. – от юни до края на годината имаше поне 600 000 NEV на месец, а през декември дори повече от 800 000 автомобила. Освен това февруари 2022 г. беше отрицателно повлиян от блокировките поради Covid 19.

Интересно е развитието на дистрибуцията в рамките на New Energy Vehicles. BEVs са се увеличили с 43,9 процента в сравнение със същия месец на миналата година, но plug-in хибридите почти удвоиха резултата си с увеличение от 98 процента – тенденция, която стана очевидна още през януари. Тук няма да навлизаме в повече подробности за автомобилите с горивни клетки, тъй като на това ниско ниво дори една промоционална кампания само в един град може да има огромно въздействие в цялата страна – с по-високите единици на BEV и PHEV, тези типове задвижване не са като податливи на тези еднократни ефекти.

Между другото, при всички видове задвижване, 1,976 милиона автомобила са продадени в Китай, което е с 13,5% повече на годишна база и с 19,8% на годишна база през януари. Това осигури на новите енергийни превозни средства пазарен дял от 26 процента през февруари.

Най-големият производител със 191 664 леки автомобила NEV само през февруари е BYD, както едва ли се очакваше. От тях 90 639 са BEV, 101 025 превозни средства са plug-in хибриди. Това означава, че около две трети от всички 149 000 PHEV идват от BYD.

Tesla продаде 74 402 електрически автомобила, произведени в гигата в Шанхай през февруари, което е записано в китайските цифри на едро. Въпреки това, 40 479 от тези превозни средства бяха изнесени, оставяйки 33 923 Tesla за китайски клиенти.

Сред стартиращите китайски електромобили Nio излезе начело през февруари – нарастващата моделна гама на производителя доведе до 12 157 продажби на BEV. Neta също достигна петцифрени продажби с 10 073 BEV, докато Xpeng, който отдавна беше равен на Nio и също вече беше достигнал петцифрени месечни продажби, падна до 6 010 BEV през февруари 2023 г.

Марката Geely Zeekr успя да продаде 5 455 BEV, което е увеличение от 87 процента в сравнение с 2 916 продадени единици през същия месец на миналата година. От януари тази година обаче е доставен втори модел, 009 e-van; миналата година Zeekr предлагаше само 001.

Един производител, който все още не е успял да постигне резултата си от 2022 г., е Leapmotor. Продажбите през февруари все още са с 3198 единици под същия месец на миналата година. За да обърне негативната тенденция, Leapmotor също разчита на двигатели с вътрешно горене.