Архив

Opel ще пусне електрически Grandland с батерии през 2024 г.

Stellantis очаква производството на новия BEV да започне през втората половина на 2024 г.

stellantis.com, 22 март 2023 г.

Opel Grandland ще бъде наследен от електрически модел през следващата година. Компанията майка Stellantisopel-grandland-2023-01-min инвестира 130 милиона евро в германския завод в Айзенах, за да го подготви за производството на e-SUV, базиран на новата платформа STLA Medium EV.

Отсега нататък Grandland ще бъде само електрически. Stellantis очаква производството на новия BEV да започне през втората половина на 2024 г.

Opel Grandland, произвеждан в момента в Айзенах, включва plug-in хибридни варианти, а топ моделът Grandland GSe също идва от Тюрингия. Поколението, предлагано от 2017 г., е изградено върху платформата EMP2 от Stellantis или PSA по това време. С дължина от 4,48 метра Grandland принадлежи към средния клас.

Също така базирани на EMP2 са, например, моделите Peugeot 3008 и 5008, които също трябва да получат електрически наследници – както при Opel, базиран на STLA Medium. Други модели EMP2, като Opel Astra и Peugeot 308 (в момента) трябва да се задоволят с електрифицирана версия на смесената платформа.

Планираните производствени мощности или подробности за автомобила все още не са оповестени публично. Stellantis обеща пробег до 700 километра за Peugeot e-3008, чието сегашно поколение е със същия размер като Opel Grandland. Планирани са три електрически задвижвания, включително система за задвижване на четирите колела с два мотора, което предполагаме, че ще бъде вероятно и за свързания модел на Opel.

STLA Medium е предназначен за превозни средства в сегментите C и D. Дуото Grandland/e-3008 е в C-сегмента, докато по-големият модел e-5008 е по-скоро в D-сегмента. Все още не е ясно дали Grandland и e-3008 ще се отдалечат много от сегашната дължина от 4,48 метра. При изцяло електрическа платформа междуосието вероятно ще се увеличи с десет до 20 сантиметра от сегашните 2,68 метра.

„Ние произвеждаме висококачествени превозни средства тук в Тюрингия в продължение на 31 години и непрекъснато подобряваме нашата конкурентоспособност. Ние ще останем на този ясен път с електрическия наследник на Opel Grandland“, каза Флориан Хютл, главен изпълнителен директор на Opel. За Opel това решение е „още една важна стъпка по пътя към декларираната цел да бъде чисто електрическа марка в Европа до 2028 г.“.

Самата Stellantis очерта тяхната стратегическа концепция, като каза, че качеството трябва да се повиши, а разходите трябва да намалеят. „Айзенах, нашият най-компактен завод в Германия, демонстрира силен стремеж към подобряване на качеството“, казва Арно Дебьоф, главен производствен директор на Stellantis. „С това разпределение на новата изцяло BEV платформа на Stellantis, STLA Medium, висококвалифицираната работна сила на завода в Айзенах ще продължи да подобрява разходите и качеството на превозните средства, които произвежда, за да зарадва нашите клиенти.“