Архив

Renault тества първите 9 прототипа на Renault 5; нова платформа CMF-B EV

Използвана за първи път в бъдещото електрическо Renault 5, новата платформа CMF-B EV е взела 70% от частите, включени в платформата CMF-B, използвана за Clio и Captur

В момента Renault тества първите си девет прототипа на предстоящото електрическо Renault 5. Платформата,6a00d8341c4fbe53ef02b751798ded200b силовото предаване и батерията са технически същите като на бъдещия сериен автомобил. С дизайн, базиран на силуета на Clio, прототипите все още не приличат на бъдещия модел.

Използвана за първи път в бъдещото електрическо Renault 5, новата платформа CMF-B EV е взела 70% от частите, включени в платформата CMF-B, използвана за Clio и Captur. В сравнение със ZOE, платформата CMF-B EV е с 30% по-евтина за производство.

Новата модулна платформа е по-лесна за създаване, разработване и оптимизиране на производителността на следващо поколение електрически превозни средства от B-сегмент. Предимствата на новия дизайн означават, че може да се създаде ново поколение електрически превозни средства с регулируеми следи и междуосие, позволяващи различни типове и стилове на каросерията.

Оптимизираното шаси на Renault 5 с многораменна задна ос (обикновено запазено за по-престижните сегменти) и по-нисък център на тежестта с монтирани под пода батерии ще осигурят по-висока динамична производителност.

Двигателното отделение на платформата CMF-B EV е по-компактно, тъй като частите, използвани за електрически мотор, са по-малки от тези, използвани за двигател с вътрешно горене.

Електрическият мотор на бъдещото електрическо Renault 5 ще се основава на изпитания синхронен двигател с електрическо възбуждане, използван предимно в електрическите ZOE и Megane E-Tech. Той не само се отличава с по-добра производителност от двигател с постоянен магнит, но също така не изисква редкоземни метали, което означава, че разходите за широкомащабно производство и въздействието върху околната среда са по-ниски.

Двигателят е по-малък и по-лек. Приблизително с 20 кг по-лек от този, използван за ZOE, бъдещият електрически двигател на Renault 5 ще бъде по-приятен и динамичен за управление от своя предшественик.

Новият пакет батерии също ще помогне да се даде на автомобила конкурентното предимство, търсено от Renault. Преминаването от 12 модула, наблюдавани на батерията ZOE, към 4 големи модула означава, че архитектурата е по-опростена и с 15 кг по-лека. Оборудван с един слой модули, пакетът батерии е идеален за новата платформа. Бъдещото електрическо Renault 5 ще се нуждае от по-малко пространство, за да транспортира повече кВтч.

Специално внимание е обърнато и на поставянето на батерията вътре в платформата за допълнителна защита. Разположението му ще осигури допълнителна твърдост на долната част на каросерията, като по този начин ще подобри и акустиката и удоволствието от шофирането.