Архив

Изпълнителният директор на марката VW разкрива, че електрическият Golf ще пристигне най-рано през 2028 г.

VW иска да продава само батерийно електрически автомобили в Европа

automobilwoche.de

Volkswagen предостави информация за планирането на моделите си за предстоящите електромобили. Споредvolkswagen-id3-meb-produktion-production-zwickau-2019-04-min главния изпълнителен директор на марката Томас Шефер много точки все още са отворени – тъй като производството на нови електрически автомобили ще зависи и от търсенето на двигатели с вътрешно горене. И това също ще се решава в Брюксел.

В интервюто за немското издание Automobilwoche Шефер потвърди основната цел, че марката VW иска да продава само батерийно електрически автомобили в Европа. В интервюто изпълнителният директор на марката VW даде да се разбере, че нов електрически Golf ще се предлага само на базата на предстоящата електрическа платформа SSP. И както стоят нещата в момента, това е планирано за 2028 г. Така че няма да има ID. Golf преди това.

Шефер оправдава факта, че електрическият Golf се нуждае от SSP с „гените на Golf“, които се намират в автомобила. Например, моделът трябва да има „по-плосък покрив в сравнение с ID.3“, което не е възможно въз основа на MEB или по-нататъшното развитие MEB+.

От друга страна, електрически SUV с размерите на Tiguan (досега частично наричан ID. Tiguan), предлаган в допълнение към ID.4, може да дебютира още през 2026 г.: „С висок модел като Tiguan това вече е възможно. Можем да направим това много добре с платформата MEB+. Ние сме много по-гъвкави. Дали има смисъл да го направим сега или по-късно, ще трябва да видим“, цитира Шефер.

Подобно на настоящите си колеги с двигател с вътрешно горене, ID. Golf и ID. Tiguan може да се произвеждат във Волфсбург. Забавеният водещ модел Trinity (също базиран на SSP, така че не преди 2028 г.) също ще излезе от производствената линия там. Новото ръководство на VW около изпълнителния директор на групата Оливер Блуме и Шефер засега спря новата сграда във Волфсбург-Варменау, която първоначално беше планирана от тогавашния главен изпълнителен директор на групата Херберт Диес.

В интервюто Шефер сега дава малко информация за точното местоположение на производството на Trinity: „Това зависи от това колко място има в главния завод. Ако дотогава строителството на превозни средства с вътрешно горене е намалено, доколкото очакваме, тогава вероятно ще имаме достатъчно място там и ще можем да интегрираме превозното средство в завода. Ако не, ще трябва да строим наново“, каза шефът на марката. Очаква се тази година да бъде взето решение.

Бъдещото търсене на двигатели с вътрешно горене (и по този начин косвено производството на Trinity) също ще зависи от новите разпоредби Euro-7 – подробностите за стандарта за емисии все още се обсъждат в Брюксел. Според Шефер, ако Евро-7 дойде със спецификациите, които бяха споменати миналата година през ноември, ще бъде „изключително трудно, особено за по-малки превозни средства“.

По този начин Polo с вътрешно горене ще стане „почти толкова скъпо, колкото производствената версия на ID. 2“. Шефер не иска да потвърди края на Polo, но намеква, че малка кола, съвместима с Euro 7, ще има много по-трудно  на пазара – същото може да се отнася и за по-евтините версии на Golf.

На този фон VW в момента не планира Golf 9. Настоящият Golf 8 трябва да претърпи основна продуктова модернизация, т.е. цялостен фейслифт през следващата година. „Това ще го постави в добра позиция до края на десетилетието. След това трябва да видим как се развива сегментът“, казва Шефер. „Ако светът се развие напълно различно от очакваното до 2026 или 2027 г., тогава можем да пуснем още едно напълно ново превозно средство. Но аз не мисля така. Засега това не е планирано.“.

Още преди фейслифта на Golf 8, новите Passat и Tiguan ще бъдат представени тази година, като Tayron и наследникът на T-Roc трябва да пристигнат по-късно през 2025 г. Тогава T-Roc ще бъде последният нов автомобил на VW с двигател с вътрешно горене „както стоят нещата днес“. „За момента T-Roc е последният нов автомобил с вътрешно горене в Европа, който виждаме на хоризонта“, казва шефът на марката VW. „Другите, разбира се, ще получат още по-големи надстройки на продукта. Но изцяло нови превозни средства не са в плана след това, поне не засега.“

Вероятно обаче ще мине известно време преди друга малка електрическа кола под ID.2all, която Шефер наскоро обеща. Той споменава „обещаващи подходи“, като сътрудничество с друг производител, намален съществуващ модел или изцяло нова разработка. Въпреки това; „Към днешна дата такава електрическа кола все още не е осъществима по отношение на цената при сегашните разходи за батерия и суровини. Би било хубаво, ако успеем да постигнем това през това десетилетие. Колкото по-скоро, толкова по-добре. Но все още не сме там.“

Настоящият e-Up обаче ще бъде премахнат в средата на 2024 г., тъй като тогава влизат в сила новите правила на ИКЕ на ООН относно киберсигурността. „В противен случай ще трябва да интегрираме напълно нова архитектура на електрониката. Това просто би било твърде скъпо. По-добре е веднага да се разработи нова кола“, казва Шефер.