Архив

Първата система за самостоятелно управление със свободни ръце, одобрена за британските магистрали

Разрешение от Министерството на транспорта за първи път в Европа

theguardian.com

Системата в Mustang Mach-E на Ford позволява на шофьора да премахне ползването на волана, но погледът14764881187219512477 трябва да бъде насочен към пътя.

На шофьорите ще бъде разрешено законно да свалят ръцете си от волана на британските магистрали за първи път, докато наблюдават пътя, след като правителството одобри още една стъпка по пътя към самоуправляващите се автомобили.

Функцията за подпомагане на шофирането в най-новия модел Mustang Mach-E на Ford, която позволява на автомобила да се управлява и ускорява, но също така следи вниманието на водача, за да се увери, че очите му са насочени към пътя, ще бъде разрешена от Министерството на транспорта за първи път в Европа .

Системата BlueCruise, добавка за абонамент от £18 на месец към електрическата кола от £50 000, използва радари и камери за проследяване на пътната маркировка и други превозни средства, както и инфрачервена камера в колата, за да гарантира, че очите на шофьора остават на пътя напред.

Ще може да се използва на геозонирана зона от 2300 мили магистрала – над 95% от мрежата – в Англия, Шотландия и Уелс.

Ford каза, че технологията, която вече се използва в САЩ и подобна на функциите за „самоуправление“ на Tesla, е първият път, когато автономност от ниво 2 ще бъде достъпна за обща употреба по пътищата на Обединеното кралство извън изпитанията. Ниво 2 се дефинира като частична автоматизация – следващата стъпка към ниво 5 или напълно самоуправляващи се превозни средства по международно признатата скала за автономност на автомобилната индустрия.

С BlueCruise автомобилът може автоматично да спира, да ускорява и да се препозиционира в лентата, но ще издаде предупредителен звук и ще намали, ако установи, че водачът не обръща внимание на пътя или ако напусне магистралата.

Въпреки това, тя остава функция за подпомагане на водача, подобна на много други използвани като поддържане на лентата и круиз контрол, и Ford предупреди, че не замества вниманието, преценката и нуждата на водача да контролира автомобила.

Великобритания се състезава да бъде лидер в областта на автономното шофиране чрез преразглеждане на регулациите и министърът на транспорта Джеси Норман описа съобщението като „страхотна новина“. Той добави: „Радвам се, че тази страна отново е в челните редици на иновациите.

„Най-новите усъвършенствани системи за подпомагане на водача правят шофирането по-плавно и лесно, но също така могат да направят пътищата по-безопасни, като намалят възможността за грешка на водача.“

Лиза Бранкин, управляващ директор на Ford за Обединеното кралство и Ирландия, каза, че това е „важен момент за нашата индустрия“.

Ford каза, че системата е била тествана на повече от 100 000 мили европейски пътища, включително шофиране във Великобритания, за да се тества устойчивостта й срещу износена маркировка на платното, лошо време и пътни работи.