VW представя премиерата на ID.7: автомобилният производител вървя дълго
ID.7 разполага с най-голямата батерия от всеки VW EV до момента
Вариантът с много цитирания пробег от 700 километра е ID.7 Pro S
Опционалният панорамен покрив „Smart Glass“
Междуосие от 2,97 метра създава място за малко по-голямата батерия и осигурява повече място вътре
volkswagen-newsroom.com
С почти петметровия седан ID.7 Volkswagen представи своя нов временен електрически флагман. С нова задвижваща система и размер на батерията, ID.7 предлага обхват и комфорт и е предназначен за клиентела на Passat в Европа – но пробегът от 700 км също трябва да бъде убедителен аргумент в САЩ и Китай.
Вариантът с много цитирания пробег от 700 километра е ID.7 Pro S. Този пробег, който е само вътрешна прогноза, а не официално измерване на WLTP, е възможен благодарение на новото, подобрено електрическо задвижване с обозначение APP550. Тук обобщаваме подробностите за този задвижващ агрегат с мощност 210 кВт.
ID.7 разполага с най-голямата батерия от всеки VW EV до момента. Устройството за съхранение на енергия в ID.7 Pro S предлага използваемо нетно енергийно съдържание от 86 кВтч (91 кВтч бруто). Това обаче не е допълнително разработен заместител на батерията от 77 кВтч. Последният продължава да се предлага в ID.7 Pro – с обхват до 615 километра.
Разбира се, важна е и аеродинамиката. Плоската каросерия на седана се плъзга през вятъра по-добре от по-високия ID.4. Дължината от огромните 4,96 метра (2,97 метра междуосие), съчетана с извитата опашка, помага за по-доброто насочване на въздуха около тялото. Множество детайли отпред и отзад (като въздушни завеси отпред или впечатляващия ръб на капака на багажника) трябва да допринесат за по-добър въздушен поток. Резултатът за ID.7 е коефициент на съпротивление от „приблизително“ 0,23. От VW не желаят да дадат точна цифра, тъй като съпротивлението зависи и от оборудването. Фронталната площ е 2,45 квадратни метра.
И двете батерии са комбинирани с новоразработената задвижваща система. Въпреки това, дали и двете версии ще се предлагат с мощност от 210 кВт, не е изрично потвърдено в съобщението – ID.7 Pro със 77 кВтч може да получи малко по-малко мощност. Досега VW предлагаше 150 кВт за тази батерия със стария задвижващ агрегат. Това, което е ясно обаче, е, че мощността на зареждане на батерията от 77 кВтч ще остане на известните 170 кВт в своя пик; с новата 86 кВтч батерия, тя ще бъде до 200 кВт в своя пик. VW все още не уточнява времето за зареждане. ID.7 най-накрая получава предварителна подготовка на батерията, автоматично довеждайки батерията до оптимална температура преди спиране на зареждането.
ID.7 предлага комфорт на дълги разстояния.
Гореспоменатото междуосие от 2,97 метра създава място за малко по-голямата батерия и осигурява повече място вътре – независимо дали го използвате пълноценно с петима възрастни, включително багажа, или се наслаждавате на усещането за простор. А дългото междуосие подобрява стабилността по права линия, което трябва да предложи стабилно и приятно управление при дълги пътувания.
Системите за подпомагане с познатия „Travel Assist с рояк данни“ (напр. автоматизирана смяна на лентата на магистралата) са предназначени да помогнат на водача. Новоразработените предни седалки предлагат опционален „климатроник за адаптивни седалки“, който независимо контролира отоплението и охлаждането на седалките. В допълнение, „сложна нова функция за масаж“ трябва да осигури допълнителна релаксация.
От хед-ъп дисплея с добавена реалност, който не е задължителен в други ID. модели, също е фабрично монтиран в ID.7, дизайнерите са преработили и пилотската кабина. По-рано разположен на кормилната колона, дисплеят на скоростомера сега е интегриран в арматурното табло. Според логиката на дизайнерите, той трябва да е по-малко необходим, тъй като водачът получава цялата необходима информация, показана на предното стъкло.
Така намаленото арматурно табло с интегриран вентилационен отвор се прекъсва само от свободно стоящия 15-инчов сензорен екран. Той управлява информационно-развлекателната система от следващо поколение с нов графичен интерфейс и допълнително развита навигация в менюто. „Целта тук беше да направим работата с всички функции възможно най-проста, интуитивна и персонализирана. За тази цел дисплеят беше разделен на две постоянно видими сензорни ленти и началния екран“, казва VW. Сензорните плъзгачи под дисплея (напр. вътрешна температура и обем) вече са осветени.
Друга нова функция в сравнение с други ID. модели е опционалният панорамен покрив „Smart Glass“. В стъклената повърхност е интегриран слой от специални течни кристали. Ако към тези кристали се приложи електрическо напрежение, те се сортират, така че светлината да може да премине. Ако не се приложи напрежение, кристалите се подреждат, за да направят стъклото непрозрачно. Процесът на превключване се активира чрез сензорно управление в конзолата на покрива или чрез гласов асистент. Преди няколко години Mercedes интегрира подобно решение в стъкления покрив на своя модел роудстър SLC.
ID.7 стартира със 77 кВтч батерия, нова опция за батерия, която ще последва по-късно.
Независимо от стъкления покрив и седалките, които автоматично се нагряват и охлаждат в зависимост от температурата или влажността, вече е ясно, че ID.7 първоначално ще бъде пуснат само като ID.7 Pro с батерия от 77 кВтч при планираното стартиране на продажбите в Европа през есента (предварителни продажби от лятото). VW все още не е обявил кога точно ще последва ID.7 Pro S с 86 кВтч. От 2024 г. компанията от Волфсбург иска да предлага модела и в Северна Америка – подобно на европейските автомобили, американските варианти също ще се произвеждат в завода в Емден. Това означава, че ако няма споразумение между правителството на САЩ и ЕС относно допустимостта на електрически автомобили, сглобени извън Северна Америка, ID.7 може да пропусне EV данъчен кредит до $7500 в САЩ.
Ситуацията отново е различна в Китай, където ID.7 ще се произвежда и продава на местно ниво от съвместни предприятия на VW, както обикновено. Според първоначалните регистрации в ресорното министерство, засега в Китай е регистриран само един вариант на ID.7 – с двигател от 150 кВт и батерия от 77 кВтч от FAW-CATL. Не е известно дали новият двигател с мощност 210 кВт и по-голямата батерия ще дойде и в Китай.
.