Citroën дава на своите автомобили ë-C4 повече мощност
Комбинацията в Stellantis Group се монтира също в Peugeot e-208 и DS 3 E-Tense. Jeep Avenger и в бъдеще изцяло електрическите Peugeot 308 и 308 SW също ще бъдат оборудвани с тази комбинация
stellantis.com
Citroën интегрира нова задвижваща система и по-голяма батерия в своите електрически модели ë-C4 и ë-C4 X. Преди това моделите бяха оборудвани само със 100 ккВт мощност и 50 кВтч батерия, които сега бяха надградени до 115 кВт мощност и 54 кВтч батерия.
Първоначално новото устройство ще се предлага само за варианта Shine. Според производителя пробегът се увеличава със 17 на сто – от 360 на 420 километра според WTLP. Подобренията в ефективността са за намаляване на средния разход на енергия до 12 кВтч/100 км в същото време. Няма да има промяна във времето за зареждане. Дори при модели с по-голяма батерия, батерията трябва да може да се зарежда от 20 до 80 процента за 30 минути със 100 кВт.
Stellantis подчертава в прессъобщението си, че е единствената „масова марка“, която предлага две електрически превозни средства в C-сегмента.
„Тези две електрически задвижвания са в основата на стратегията за електрификация на Citroën, която има за цел да направи прехода към електрически превозни средства по-лесен и без стрес. Те споделят една и съща философия за разумен избор на размер на батерията и капацитет за бързо зареждане от 100 кВт, поддържайки конкурентно ценово позициониране, като същевременно предлагат голяма гъвкавост на употреба“, пише компанията.
Stellantis обаче не предоставя подробности за ценообразуването.
Въпреки че електрическото задвижване със 115 кВт е ново за серията ë-C4, то вече е позната комбинация в Stellantis Group и се монтира също в Peugeot e-208 и DS 3 E-Tense. Jeep Avenger и в бъдеще изцяло електрическите Peugeot 308 и 308 SW също ще бъдат оборудвани с тази комбинация от електрическо задвижване и батерия.
Новият 115 кВт двигател е собствена разработка на Stellantis и японската компания за задвижване Nidec и се произвежда от съвместно предприятие на двете компании в Trémery, бившият най-голям завод за дизелови двигатели. Това задвижващо устройство заменя използвания преди това двигател от 100 кВт, който все още се доставяше от немския доставчик Vitesco Technologies. Допълнителното енергийно съдържание на новите батерии стана възможно със същото място за монтаж благодарение на ново поколение клетки.