Архив

Норвегия: 10 773 нови електрически коли, регистрирани през май

Електрическите автомобили там представляват 80,7% от всички регистрации на нови автомобили през май

ofv.no

В Норвегия регистрациите на нови електрически автомобили отново се увеличиха: след лек спад през април повече от 10 000 нови електрически автомобили бяха пуснати на пътя през май. Най-популярният модел в Норвегия миналия месец определено беше Tesla Model Y.

Най-популярният модел в Норвегия миналия месец определено беше Tesla Model Y

Най-популярният модел в Норвегия миналия месец определено беше Tesla Model Y

Въпреки че 10 773 нови електрически автомобила през май надхвърлят 7 471 нови електрически превозни средства, регистрирани през април, те не се доближават до над 16 800 нови електрически коли – регистрирани преди това. Но дори и в сравнение със същия месец на миналата година, резултатът представлява увеличение: през май 2022 г. 8445 нови електрически автомобила бяха пуснати на пътя, а сега има 2328 бройки повече.

Във всички видове задвижване 13 342 нови автомобила са регистрирани в Норвегия през май, според Агенцията за пътна информация. Това е с 1805 автомобила повече в сравнение с май 2022 г., или ръст от 15,4 на сто. Тъй като чисто електрическите автомобили са се увеличили с 2 328 единици на годишна база, те растат по-бързо от общия пазар.

Електрическите автомобили представляват 80,7% от всички регистрации на нови автомобили през май – увеличение спрямо 73,2% през май 2022 г. През март 2023 г. обаче делът на електрическите автомобили вече е значително по-висок – 86,8%.

Прави впечатление, че регистрациите на плъгин хибриди продължават да намаляват в Норвегия. Докато все още имаше 3221 нови PHEV през май 2021 г., техните регистрации паднаха до 1375 единици през май 2022 г. и още повече до 703 нови plug-in хибриди тази година. Това означава, че PHEV все още имат пазарен дял от 5,3 процента. Пълните хибриди (3,0 процента), бензиновите автомобили (1,2 процента) и дизеловите автомобили (2,1 процента) обаче имат още по-малък пазарен дял. Както и преди, OFV не отчита отделно автомобилите с горивни клетки.

Въпреки това, тези цифри трябва да се третират с повишено внимание през май, тъй като цифрите, публикувани от OFV, не се събират напълно: 399 пълни хибрида и 703 PHEVs добавят до 1102 хибрида – но другаде се говори за 2134 хибрида. Или това е грешка в транскрипцията, или 1032-те превозни средства са меки хибриди, които OFV не класифицира нито като превозни средства с чисто вътрешно горене, нито като „незареждаеми хибриди“ (оригинал: „Hybridbiler ikke ladbare“). С пазарния дял от 7,7 процента, отделните типове задвижвания също биха добавили до 100 процента.

Ситуацията е по-ясна, когато се разглеждат отделните серии модели: най-популярният модел в Норвегия миналия месец беше Tesla Model Y с 2691 нови регистрации. На второ и трето място в моделната класация следват VW ID.4 (738) и BMW iX1 (594).

Следват ги хибридният модел Toyota RAV4 (580), Volvo XC40 (539), Skoda Enyaq (387) и Audi Qa e-tron (386) пред Ford Mustang Mach-E (372). Също така си струва да се спомене VW ID. Buzz, който има 308 нови регистрации в чистата оценка на леките автомобили. Освен това има 174 ID. Buzz Cargo, които са регистрирани като лекотоварни автомобили („Varebiler“) – което прави общо 482 ID. Buzz.