Електрическият SUV #3 на Smart пристига в Китай
Според по-ранна информация Smart иска да представи новия модел на европейската публика на IAA през септември и да го пусне на пазара до края на годината.
cnevpost.com
Smart стартира продажбите на Smart #3 в Китай. Вторият модел след обновяването на марката, представен през април, е изцяло електрическо SUV купе, което също ще бъде пуснато на първите европейски пазари от края на тази година.
В Китай Smart #3 ще се предлага в три стандартни версии (Pro+, Pulse и Premium) на базови цени между 209 900 юана и 255 900 юана, което в момента е еквивалентно на около 27 500 евро до 33 500 евро. Освен това има вариант на Brabus, ограничен до 1999 бройки на цени, започващи от 289 900 юана (приблизително 38 000 евро). Доставките на Smart #3 в Китай са планирани да започнат през юни.
Smart вече разкри външния и интериорния дизайн на модела в средата на април. Като разклонение на купе на Smart #1, външният вид едва ли е изненадващ: до B-колоната, двата електрически Smarts са много сходни. Със своята леко извита и наклонена линия на покрива, #3 изглежда по-приятно от #1. Пропорциите му сега приличат на по-конвенционален компактен автомобил, докато номер 1 с по-ъгловата си задна част и стръмен заден прозорец за повече пространство за товарене се открояваше от тълпата.
Първата информация за технологията беше разкрита миналата есен от заявката за регистрация на модела в Китай. Според заявлението ще има версия с един двигател с 200 кВт и модел със задвижване на четирите колела с 315 кВт, точно като №1. Електрическите двигатели ще бъдат доставени от Weirui Electric Auto Technology. Батериите NMC ще идват от доставчиците CALB и Sunwoda – но все още нищо не се знае за техния размер. Известно е, че номер 1 има 66 кВтч.
Порталът CnEVPost сега публикува допълнителни данни за Smart #3 за Китай. Твърди се, че версията с един двигател ускорява от 0 до 100 км в час за 5,4 секунди, версията със задвижване на четирите колела за 4,3 секунди, а версията на Brabus за 3,6 секунди. Обхватът е даден като 520, 555 и 580 километра според китайските стандарти.
Smart #1 се продава в Китай от 25 април 2022 г., като доставките започват на 24 септември 2022 г. и оттогава Smart е доставил общо 28 923 електрически превозни средства в Китай, според CnEVPost. През май имаше 2624 единици, което е 40% спад от 4390 единици през април.
№1 също се предлага за продажба в Европа. Според официални изявления от април, #3 все още е „в процес на хомологация в ЕС“ там, който се очаква да приключи през втората половина на 2023 г. – така че все още няма официални данни за европейския модел, особено не за WLTP диапазон. Това не трябва да се проточва твърде дълбоко във втората половина на годината: Според по-ранна информация Smart иска да представи новия модел на европейската публика на IAA през септември и да го пусне на пазара до края на годината.